tisdag 10 februari 2009

Uppdatering Flygande Fåglar

Klicka på bilderna om ni vill se dom i störra storlek

Solen kom visst fram idag:) den tittade fram mellan molngluggar så jag stack ut förstås:)
Idag hade jag 70 till 300mm objektivet på vilket var tur då jag fick dessa fåglar över huvudet på mig.annars vill jag nog hellra ha det kit objektiv som földe med kameran när man köpte den för det är bäst på att ta landskaps bilder då det kan zooma längra ut.
Jag har ett litet problem ..hm .. ja stort faktiskt.. jag har 2 fläcker i min kamera .det sitter i kamerahuset och inte på objektivet ..någon som vet hur man får bort sånt? det är väldigt irreterande att hade två fläcker på alla bilder:(
Annars var jag nöjd med min foto tur idag . jag fick många fina bilder ..tyckte jag själv:)men man kan ju inte lägga upp alla för då är bloggen snart full






Hoppsan ..det blev visst ganska många bilder.

15 kommentarer:

  1. Fina bilder, Men min vän jag vill rekommendera en foto sid.


    Idag startar vi en ny blogg/webbsida med ett fotouppdrag till er intresserade fotovänner.
    Välkommen in för vidare information.

    Mvh
    De Bloggansvariga

    http://bilduppdraget.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Sv; ja vist är det häriligt när man vaknar glad! :D
    Värre när man kommer hem sjuk :/

    btw, fina bilder på fåglarna.

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja precis, ett aktuellt motiv :)

    SvaraRadera
  4. jisses vilka vackra bilder!!! Nu är jag avis, blev inte så mycket fotat för mej idag, var till tandläkaren och sen har tiden bara flugit iväg.. :-)

    du har kanske damm i kameran? vet inte hur du ska få bort det,,,

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Härliga bilder på flygande fåglar, underbart vacker himmel du hade idag oxå.

    Jag har oxå fläckar på mina bilder, jag har inget förslag hur du skall få bort dom från kameran. Men jag brukar ta in dom i Photoshop och tar bort dom där.

    Må gott!

    Irene

    SvaraRadera
  6. wow va du är duktig på att fota men dotter har köpt sig en systemkamera å hon tränar som bara den på att ta fina bilder,
    svårt att veta vilket redigeringsprogram man ska ha jag laddade ner picasa men vi fattar ej det än,
    ha en go kväll

    SvaraRadera
  7. Du tar verkligen enormt fina fågelbilder. Så snygga!
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  8. Rolig bild där du precis fångar rörelsen när fågeln är på väga att landa. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Tusen tack för dina gulliga kommentarer hos mig! Du tar verkligen grymt snygga bilder! Du frågade vad jag hade för kamera, men den är verkligen inget speciellt...det är en Kodak z650,
    6MP, 10Xoptisk zoom....en billig kamera som gått ur sortimentet. Kommer nog försöka införskaffa en bättre kamera någon gång i framtiden...men den duger alldeles utmärkt än så länge
    Älskar att fota...så den är alltid med när jag går ut. Precis som din verkar det som ;-) Visst är det en trivsam och "terapeutisk" hobby?
    Kommer titta tillbaks hit :-)
    /Bente

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra foton, härliga! Duktig du är som kan fånga flygande fåglar på bild. :)

    SvaraRadera
  11. Vilka fina fågelbilder! Jag vet inte hur man får bort fläckarna ur kameran, men jag antar att din är självrengörande eftersom min är det. Fast jag vet inte hur det funkar, men det står så i instruktionen i alla fall! De kanske går bort efter ett tag. =)

    SvaraRadera
  12. Svar: Tack så jätte mycket :D

    SvaraRadera
  13. Hej min bloggvän och fotokompis, har slitit som ett litet djur med bloggen på den nya servern, fick inte med mej inlägg + kommentarer för dom två sista dagarna så jag kopierar manuellt och flyttar över. :-)

    ang. din fråga (såg den nu först) på vilka inställningar på kvällsbilden så hade jag iso 100, bländare 4,0, samt 32 sek slutartid. Brännvidden var 18, använde kitobjektivet. :-)

    ikväll är inte månen framme, är fullt med dis framför den men ändå lyser den igenom för det är ljus ute, men inget fotande ikväll i kylan, har världens huvudvärk och gör inget mer här vid datorn ikväll, ska peka om servrarna i morgon så får vi se om jag lyckas med det. :-)

    jag saknar att lägga ut inlägg, kan inte lägga ut något nu innan jag pekat om, får bara kopiera över det i såna fall. :-)

    ha en skön natt...

    SvaraRadera
  14. Super fina fågel kort mamma!!! Grymt snygga!!!!

    SvaraRadera