lördag 21 februari 2009

Nu är det jul..!!!!

Här har de i alla fall ett litet tak över huvudet .så just nu är det denna foderautomat som är farvorit idag
Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Nu snöar det för fullt här,och jag som hade tänkt att komma ut på en riktig lång promenad.men det blir det inget av med..i alla fall inte just nu .vill inte ta med kameran ut i sånt väder.
Jag försökte ta lite kort på fåglar och snö .men det är svårt att få till så båda syns klart så jag använda Pinic online programmet till att få fram snön mer

Nu blir det kaffe ...Gevalia förstås ..i fall man får oväntat besök ..man vet ju aldrig ..det kan dumpa ner folk från himlen .... har jag sett :D

10 kommentarer:

  1. :-) du menar när jag får bilden i ett popupp fönster? Det är väl inbyggt i min blogg eller så är det tillägget som jag har installerat.

    Vet inte hur det är med blogg.se, men antagligen kan du nog välja det i någon meny inne på administrations sidan... är dåligt insatt i hur blogg.se fungerar :-)

    ja isch vilket väder du verkar ha, här är det uppehåll men grått på himlen.. :-)

    ha en skön dag.....

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blir det fin snöeffekt i det programmet! Fina foton för övrigt också!!!

    Jag tror det finns risk för snöfall här också idag, och gråvädret som är ute nu lockar inte så värst att gå ut i. Så jag håller mej nog inne och här vid datorn idag! :-)

    SvaraRadera
  3. Visst är det trist med väder som gör att man inte vill ta med kameran ut. Dina bilder är som vanligt jättefina. :)
    Ha en fin lördag.

    SvaraRadera
  4. svar: tack! ja det hoppas jag med :)

    SvaraRadera
  5. sv: Jaa, det är alltid kul när man lyckas fånga dem på bild, riktigt fina fågelbilder du har fått till tycker jag..

    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  6. jisses va det har snöat hela dagen,
    läckra bilder
    ha en härlig lördagskväll,
    jag ska nog kolla på filmen Patrik 1,5 tror jag,

    SvaraRadera
  7. Hej Mimmi,, piclins är ett program som efter du installerat det finns i webbläsaren, efter installationen stänger du ner din webbläsare och öppnar den på nytt, då ska det ligga som två bilder någonstans i webbläsar fönstret,

    jag har firefox och längst upp till höger ligger mitt piclins.
    Om du inte hittar det så gå på min galleri sida och välj t ex fågel albumet och välj visa med piclins så öppnas ett fönster med alla mina galleri bilder i... :-)

    om du menar något program som gör att jag får popupp eller galleriets program så är det ett s k plugin i mitt blogg program (wordpress) :-)

    Om du vill ha mer hjälp kan du maila mej, anki snabela engstromsfoto.se

    SvaraRadera
  8. Nu är jag i farten igen, försökte maila dej men fick tillbaka det :-)

    hur går det med piclens? eller har du gett upp och kollar på tv istället? :-)

    har suttit och precis gjort klart med att förstora bilderna i galleriet, nu kan jag ta det lugnt och lägga till bilder eftersom. *puh* tur jag inte hade flera hundra där i....

    ha en skön kväll...

    SvaraRadera
  9. Pilfink och blåmes kan jag upptäcka. Tänk hur olika våra vintrar kan vara - mycket snö eller med barmark. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  10. Tycker så mycket om dina fågelbilder. Härligt att glutta in hos dig ibland och få sig lite fåglar till livs.

    SvaraRadera