tisdag 3 februari 2009

Jag vill ha sol

Detta är det andra inlägget idag.. ja man ligger i :D

Nu är jag trött på denna gråa himmel.
jag vill ha sol och soliga bilder .så nu har jag letat upp några bilder jag tog i oktober månad ..där var det i alla fall lite sol:)
Jag var i Mariebergs skogen och gick runt.
Tog lite kort på olika saker




Jg såg på tv att det skulle komma mer snö och tydligen mycket snö
så jag var tvungen att ta fram lite mer soliga bilder så jag vet vad jag har framför mig:)

9 kommentarer:

  1. Jag har ju "Liveview" (skärmsökare) på min kamera också, det underlättar när det är bökigt att titta i sökaren. Så riktigt krypte gjorde jag inte hehe.

    Härlig bild den här sista! Gillar alla små solar :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Jag har ju "Liveview" (skärmsökare) på min kamera också, det underlättar när det är bökigt att titta i sökaren. Så riktigt krypte gjorde jag inte hehe.

    Härlig bild den här sista! Gillar alla små solar :)

    SvaraRadera
  3. Jag med vill ha sol, mycket sol.
    Härliga bilder på ankorna.

    Ha de
    Rolf

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder Mimmi. Gillar speciellt den sista med allt glitter i vattnet. :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar den sista bilden, önskar att det blir sol i hela landet snart. Här är det bara grått typ varje dag.
    Morgan

    SvaraRadera
  6. mm så fina sol bilder :)
    mm får hoppas de har fel, jag vill inte ha mer snö nu :/

    SvaraRadera
  7. Hej!
    å vad fint du har det här,
    Hur funkar blogspot?
    Är det mycket krångel för jag har blogg.se å det krånglar tokmycket där idag går det ej att komentera skit trist,
    ååå va fina dina bilder är!
    kram

    SvaraRadera
  8. mm lite sol och värme skulle inte vara helt fel :)

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder :-)

    jo jag smälter coccosfett i micron, går fort.. sen blandar jag i frö, nötter etc, brukar krossa nötterna i matberedaren först så småfåglarna lättare ska kunna ta dom. :-)

    sen ställer jag bunken med blandningen antingen i kylskåpet eller ute så det får stelna, sen gör jag bollar eller lägger det i stubben som jag gjort hål i. :-)

    ibland är det för hårt men då kan man ställa in bunken i micron några sekunder så blir det lite mjukare, kladdigt är det men jisses vad fåglarna älskar det..

    man kan smälta osaltat smör också och bland i frön, men det blir nog lite dyrare än coccosfett.

    kom ihåg,, ge dom inte något som innehåller salt, som typ fett från julskinka eller annat som har legat i salt lag fåglarna kan inte bryta ner saltet och då dör dom

    :-) lycka till

    SvaraRadera