torsdag 5 februari 2009

Dagen skörd :)

Idag har jag inte varit ute alls och gått.Det är glashalt ..säger de som har vågat sig ut.
Jag som är en liten fegis stannade inne i hemmets trygga vrå.
På eftermiddagen kom SOLEN fram ett par timmer,så jag rusade fram med kameran i högste beredskap för att få en bild på en fågel som var mitt i solen,vilket nog har varit minst en månad sedan sist.
Då man inte kunne gå ut och göra av med lite energi satt jag vid köksbordet och hade allmänt tråkigt, tittade ut och tänkte ...aha .. jag kan ju testa att ta kort genom köksfönstert och persienner..sagt och gjort...det blev några kort, jag lägger upp 2 st
Först ut är 2 fåglar i strålande sol :)Klicka på bilden om ni vill se den i stor format



Detta kort låg jag på knä och tog...vad som hände när folk gick förbi mig är en annan historia:)Men så mycket kan jag säga att vid den vägen läggar jag mig inte ner på knä mer:).En kille som stannade frågade om jag var sjuk*host*
sen såg han kameran och skrattade och sa aha då förstår jag
med blussande röda kinder smög jag mig bort :D

Här är det kort jag tog via köksfönstert

11 kommentarer:

  1. *ler* Mina grannar har ännu inte vågat sig fram för att fråga om jag är galen, sjuk eller bara tokig........än....... :)

    SvaraRadera
  2. hmm kan tänka han funderade på vad du höll på med innan han såg kameran;O)
    å så fina bilder,
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Verkligen lyckade bilder. Fåglar tycker jag är supersvårt att ta bilder på dom ser ju allt som rör sig.
    Jag kan förstå att han funderade vad du höll på med. Men hans tanke var ju fin.
    Ha en fortsatt trevlig kväll

    Gunilla

    SvaraRadera
  4. hehe ojsan :P
    Pinsamt värre ^^

    SvaraRadera
  5. fina!
    sv: jag har nog bestämt mig för en canon 450d
    ha en bra kväll.
    kram

    SvaraRadera
  6. Väldigt fina bilder. Taloxen har du lyckats "fånga" bra.

    Förut var det ovanan med folk som pratade för sig själva (handsfree mobil) och nu kan man se folk i konstiga positioner (digitalfotograferande)..../ Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  7. Vilka fina fåglar i solsken! Folk som inte fotar själva blir allt konfunderade av folk med konstiga positioner och en kamera i handen! Jag gillar verkligen dina tjusiga kvällsfoton! De blev riktigt bra!

    SvaraRadera
  8. Hej Mimmi!

    Väldigt vackra bilder du bjuder på, fåglarna är så vackra.

    Du bry dej inte om vad andra tänker, gå ner på knä, lägg dej på magen eller om du så måste häng i knävecken, allt för konsten, jag har fått många smutsiga byxor och även hela fronten, när jag har varit ute och fotat.

    Ha det gott!

    Irene

    SvaraRadera
  9. Svar: Näe, ingen snö här inte.. på bild alltså hehe :)

    SvaraRadera
  10. Ja, man får kunna koppla bort det där vad andra tror och tycker när man kryper omkring på marken med kameran - fast pinsamt om nån faktiskt tror att man har ramlat eller blivit sjuk, förstås... <:-)

    Inte så dumt att kunna fotografera småfåglarna genom fönstret så där!

    Ha en fin fotodag idag också!!

    SvaraRadera
  11. :-) inte lätt att vara fotogalen, jag har ju turen att ingen ser mej här hemma. Fina bilder, kul att du kan ta genom fönstret :-).

    Tråkigt att solen inte har varit framme så ofta hos er, här är den inte framme heller idag, snöar lite och det är grå mulet.

    Jag lekte med vatten igår kväll, skippade belysningen, ska testa med starkare lampor för jag vet att det ska gå men det blir någon annan dag det, ska plantera om blommor och försöka städa lite idag, så det blir nog lite tyst på bloggen idag med :-)

    ha en skön dag

    SvaraRadera