fredag 6 februari 2009

Tiita!!! Det snöar....igen..Plus en skata

klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek
Jag tod denna bild här på eftermiddagen och tyckte skatan såg så cool ut när den kom gåendes så:)
Så jag lägger in den i efterhand:)..visst ser han cool ut :D

Och här under är de bilder jag tog under förmiddagen

Det ser ut som en fågel som vill flyga bort :)

När man vaknade idag och tittade ut genom fönstert var det helvit överallt.
Visst är det vackert men oj så trött jag är på snö och kyla..jag vill ha SOL och varme nu.
Inte nog med att det snöar .det blir ju så himla halkigt ute också så man kan inte komma ut på sin dagliga promenad och det känns.man blir så orolig i kroppen och vet inte vad man skall hitta på .
Ja visst visst det saker man kan göra ....städa.... diska... och sådana trista saker
Idag tror jag att man sklal vara extra lat och kanske beställa en kebab eller en pizza.

19 kommentarer:

  1. Hej Mimmi!

    Jag tycker att fågeln är på väg att flyga hem och inte bort.

    Underbara snöiga bilder du bjuder på.

    Snö har vi inte varit bortskämda med här i Göteborg i år, ett litet tunt lager nån gång då och då som lika fort är borta. Men framför allt så längtar jag efter solen.

    Jag blir oxå rastlös när jag inte kommer ut och det där med disk och städ är ju inte det allra roligaste precis. Hoppas att du ändå ger dej ut i snömodden. Jag tänker ge mej ut i den väldigt grådimmiga dagen.

    Ha det gott

    Kram

    Solvarma Irene

    http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. dammsugaren ser inte ljuset så ofta här heller kan jag erkänna, men det syns ju inte på dom där bilderna =) det var då bra mycket längre sen än en vecka jag damsög förra gången =)

    SvaraRadera
  3. sv: Tack så mycket! Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Svar: Jag använde en cd-skiva med lila baksida. En tom cd skiva såklart.

    Sedan sprutade jag vatten på den och så blänkte vattnet i massa färger :)

    SvaraRadera
  5. Härlig bild på skatan,, hm,, här har man inte en chans att fota en sådan inte... :-)

    jag har faktiskt städat och planterat om blommor, nu är det huvudvärk och jag är trött... ute är det snö och blåst.. så ingen promenad med hundarna i dag inte.. :-)

    ha en skön fortsättning på fredagen

    SvaraRadera
  6. Tack detsamma! :) Ha en underbar helg!

    Fina vinter bilder :)

    SvaraRadera
  7. Oj vad du har fått snö! Man kan tro att du bor i Kalix!!! =)

    SvaraRadera
  8. Hehe, det var en stolt raggare som pulserar fram i snön :-)

    SvaraRadera
  9. Svar: Ja med den kameran var det :) Canon är vassare, dock saknar jag bildstabilisator i huset.. har du det i din nyinköpta A200? :)

    SvaraRadera
  10. Vilken tuff och självsäker skata!!!

    Klara bilder med fint djup lyckas du få.

    Ja, skäm bort dig med ngt som du tycker är gott att äta. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  11. Svar: Ja det är inte dumt vid sämre ljusförhållanden! :)

    SvaraRadera
  12. Jag störtgillade verkligen kortet på skatan :) Det var verkligen ett charmigt kort. :) skall testa Johannas tips sen tänkte jag med cdskiva :)

    SvaraRadera
  13. Mimmi!

    Skatan var ju toppen, precis som du säger ser den lite speciell ut där den kommer och traskar fram i snön.

    Önskar dig en trevlig Helg!

    /Hon på DigiPix

    SvaraRadera
  14. hallå där,
    ååå vilken bild på Skatan så himla bra,
    vi va ute å lekte i snön idag,kul för Nellie å jag blir lite lekbusig jag med;O)
    ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  15. Helt underbara bilder.
    Lyckliga du som har snö. Här är det bara disigt eller dimmigt - grått och råkallt fast det är plus-grader. Jag önskar vi hade snö. Älskar att fota med snön som bakgrund.
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  16. fina vinterbilder :)

    jaha vad blev det då?
    pizza eller kebab? :)

    SvaraRadera
  17. javisst var det Johanna som gav tipset, har uppdaterat inägget strax före galleriet att det var hennes tips, och vad underbara bilder hon tar. :-)

    jo städning tar musten ur en... :-(

    ha en skön fortsättning på kvällen

    SvaraRadera
  18. jag läste alla tre serierna. tvåan hete häxmastaren. gud så mysiga bilder. ser ut som ett riktigt vinterland

    SvaraRadera
  19. Jag vet att jag redan kommenterat, men jag gillar verkligen "din" skata. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera