lördag 21 februari 2009

3 st droppor

Klicka på bilderna för att se dom i större storlek

fy vilken trist dag ..det har snöar hela långa dagen och det snöar än.
Jag kollade precis igenom tv bilagan och inte är det något att se på tv ikväll .. nja det beror på vad vissa kallar kväll förstås . :)
Vid 23 tiden ..då börjer mina program så då blir det tv .men innan dess .. får jag se till att hålla mig vaken :)
Jag satt/stod och nästan låg när jag testade vattendroppor igen med systemkameran och den nya blixt .. jag börjer lite småt att få lite hum om hur jag kan få till sånt nu med den kameran .men det är mycket lättare med kompakt kameran ..att ta just sådana bilder i alla fall .men på allt annat är system kameran nog bäst
Sen har jag suttit nästan hela dagen och försökt att få till det med thumbnails så bilderna kunne visas så som det gör hos anki
men inte har det gått .. jag har hämtat ner en massa olika saker för att få det att funka .. en gång fick jag i alla fall slideshow att funka här .men jag tog bort allt igen då det inte bara var den jag ville ha . jag ville ha så som när man klicker på bilden som kommar den fram så mjukt och fin i en svart ruta .men det går kanske inte att ha på blogspot


ja ja ja jag vet ..det blir tjatigt med samma sorts bilder hela tiden .men så länge man får vänta på sol och utegångs väder får det bli lite enformigt :D

7 kommentarer:

  1. Fina bilder tål att upprepas.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. SKuttar in en snabbis innan jag skall kila till kojs :) ha det bra mammsen!

    SvaraRadera
  3. svar: va jobbigt för alla som går in då. haha :) men ni får stå ut eller nått :)

    SvaraRadera
  4. Svar: Vi är fyra pers :)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag gillar den översta bäst :-)
    Vi har fått en himla massa snö och det snöar ännu..fast det känns fuktigt på något sätt så det försvinner nog ganska snart trots mängden :-)

    SvaraRadera
  6. Svar: Men tack så mycket! :) Det är som sagt ingen som klagat än ;D tack!

    Jag kollar bara på skräckfilmer när jag är med folk, jag skulle aldrig sätta mig och se en själv :D så en pojkvän underlättar mycket, haha :D

    SvaraRadera
  7. Tycker det verkar som du börjar få häng på dropparna nu... Vi står ut :)

    SvaraRadera