tisdag 17 februari 2009

Lekt lite med Photochape

Jag var inne på Ankis blogg
och där frågade hon om fler ljus bilder från andra så här är de:)

Jag har tagit tillbaka den vanliga mallen då den från Cuteblog bara krånglade nu
Jag satt igår och försökte lära mig att göra egna ramar. till slut fick jag till denna ram som jag la runt ett kort som jag hade tagit:) så det var ganska roligt att lära sig det också
Klicka på bilderna om ni vill se dom i störra storlek

Nu när det inte är väder att kunne gå ut och hitta bra motv .för allt är gömd under snön .och att fota snö och fåglar är ju lite trist i längden:)
så nu har jag suttit och gjort reflection på några bilder :) ganska kul faktiskt:)
Så här kommar en hel drös med bilder jag har lagt till reflection(tror jag det stavas) men det är säkert felstavat:)
De första bilder är inte gjort om men jag ville ha lite ljus och blå himmel idag :)


Jag vet inte vad det är Talgoxen fick tag på som han tydligen tycker är gott


Här under kommar de bilder jag har lagt till reflection på





kaffe ..ja

20 kommentarer:

  1. ahaa, det var det du sysslade med idag :-)

    snyggt blev det måste jag säga, häftigt. :-)

    var ut med hundarna en halvtimme på åkrarna så dom fick springa av sej lite, är gråkallt ute, drar från norr och ca -10 grader..isch...

    ha en skön eftermiddag

    SvaraRadera
  2. wow va du är duktig du måste nästan ordna en fotoutställning,
    tack för dina ord hos mej nu i min kris
    kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder du tagit
    kram Gun-britt

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju för väl att det går att göra så mycket kul i datorn också, så man kan skapa bilder där om det inte är nåt vidare fotograferingsväder utomhus. :-)

    Inte för att jag vet vad det är du har gjort med dina bilder, men effekten blir verkligen läcker. Särskilt på stadsmiljöbilderna!

    SvaraRadera
  5. ang. städning :-) skönt att det finns fler än jag som städar emellanåt, dammsuger max 1 gg/vecka, skulle behövas 2 egentligen men jag skriver lika här som inne hos AnnaKk, bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete! :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga effekter det blev, det var riktigt roligt att titta på dina fina bilder.

    Ha de
    Rolf

    SvaraRadera
  7. Svar: Tackar!
    Tänkte visa en svartvit version imorgon.. ännu msytiskare hehe :)

    SvaraRadera
  8. Vilka läckra effekter! Är det i Photoscape du gjort reflektionerna? Riktigt snyggt måste jag säga. Fina ram också!=)

    SvaraRadera
  9. .......Fin ram... skulle det stå!! =)

    SvaraRadera
  10. sv: tackar :)
    å du har bytt header! fint :D
    gillar bilderna när det speglas i vattnet, vackert.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Svar: Tack så jättemycket! Jo, ibland är det snyggt :) och tack igen, jag blir verkligen glad av dina fina ord :)

    SvaraRadera
  12. Vad duktig du är. Du lär dig nåt nytt hela tiden. :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  13. Roliga och fina bilder.

    Jo, jag såg din hämpling respektive siska. Du är observant och lockar säkert till dib ovanliga fåglar...på ngt sätt. (Ang din kommentar hos mig.)

    / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  14. Superfina bilder!
    Snyggt med spegelbild :)

    Kraam

    SvaraRadera
  15. Haha, så du menar att det inte ens var en "helt okej" källare bild då ;)? Jo då, jag hör av mig ;) haha.

    Fina bilder, som vanligt!

    SvaraRadera
  16. svar: ja! tackar :]

    SvaraRadera
  17. tycker också speciellt stadsmiljöerna har en speciell lyster.
    Men fåglar och snö är också fint,L
    Ha det gott... Lissen

    SvaraRadera
  18. Snyggt :-) så himla kul att experimentera bara man kommer på nån idé :-)

    somnade i soffan igår kväll och sovit där i natt med hundarna, hopplöst när jag somnar, totalt medvetslös, sambon får inte liv i mej.. :-)

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  19. Häftiga effekter du fått till!
    Bilderna fick en helt annan dimension då :)

    Är det ett speciellt program du använt eller ligger det "inbakat" i nåt annat? *nyfiken*

    Tusen tack för fina ord om mina bilder! :)

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga effekter. Har ingen aning om hur du har gjort det, men läckert blev det. :)

    SvaraRadera