fredag 13 februari 2009

Snösiska och måne och nattbild

Detta är karlstads universitet ...nja en liten del av det plus studentbostäder
Klicka på bilderna om ni vill se dom i störra storlek

Igår kväll skulle jag ut och fota kvällsbilder.Glad i hågen tog jag min kamera och gick ut i 10 mnus grade för att se om man kunne få några bra kort.
Jag hade gårr en timmes tid och tagit en massa kort....trodde jag :)
Tills jag såg en liten prick som blinkade nere i det ena hörnet på kameran ..den pricken betydde att jag inte hade något minneskort i kameran .då kom jag på ..alldelas för sent att det minneskort satt kvar i datorn hemma ... ja ja .. vad man inte har i hjärnan får man ha i benen ..det ordspråk passade perfekt in på mig igår.
Det var bara att gå hem och hämta minneskortet och sen ut på samma promenad igen :) man kan säga att jag fick frisk luft igår kväll:)
På råga av allt ..så blev inga av korten bra .men jag lägger upp ett där man kan se lite av universitetet och de två höghus som är studentbostäder.
Sen klockan 1 i natt tittade jag ut genom fönstert..skall nog sluta med med det snart:)
såg en måne ...inte full men nästan ..det var bara att ta kameran och gå ut i 13 minus och ta kort igen:)
Idag på förmiddagen fick jag ett fint fågel besök igen ..denna gång var det snösiskan som kom och hälsade på:)





Får se om man kan få några bra bilder ikväll när man går ut ...med minneskort i kameran:)

13 kommentarer:

  1. Av någon anledning - fråga mig inte vilken - är din sida jättetung att ladda, med andra ord det tar väldigt lång tid innan man ser bilderna osv....tänkte bara nämna det..

    SvaraRadera
  2. hehe bra gjort att glömma det ^^

    SvaraRadera
  3. Svar: Aj du, så kan det gå! hehe

    SvaraRadera
  4. fina bilder :-) älskar dina natt bilder.
    Det är nog en gråsiska du har fotat, snösiskan är ljusare. :-)

    fina bilder i alla fall, jag hade ocskå besök idag av gråsiskan, bilder kommer på bloggen. :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. När jag jämför bilderna med dom i boken samt med min gråsiska så ser den ut som en sådan, men kan ha fel förstårs, står i boken att den är sällsynt i södra sverige också, gråsiskans röda bröst är det gamla hannar som har om jag förstått min bok rätt. :-)

    Har problem med att se kommentarerna, eller jag ser dom men jag får konstigt nog inget mail som talar om att jag fått kommentar så det är så lätt att missa dom,, har nu satt att jag måste godkänna kommentarerna först så får vi se om jag lyckas få igång mail funktionen så kan jag ta bort att jag måste godkänna dom. :-)

    Blir det kvälls promenad i kväll igen? kom ihåg minneskortet :-) mitt har en förmåga att bli fullt när jag som mest behöver det. :-)

    SvaraRadera
  6. och jag spammar dej,, hm, kanske jag som har snösiska och inte gråsiska då? slog också på google så nu blev jag osäker här :-)

    måste undersökas vidare det här.. :-)

    SvaraRadera
  7. sv: tackar :)
    Detsamma! Ha en underbar fredag
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nä, så förargligt med minneskortet! <:-) Men du gör nog inte om det misstaget igen, skulle jag tro!? ;-)

    Hoppas du hittar fina motiv i kväll också! :-)

    SvaraRadera
  9. oj va synd att du glömt kortet hemma men men idag visar du så vackra kort,
    va söt den lilla pippin är den har jag aldrig sett,
    må gott

    SvaraRadera
  10. Ha, ha....har gjort det samma själv några gånger ;-)
    Underbart vackra bilder!! Vill också ha en kamera som tar bra nattbilder någon gång i framtiden.....min "billiga" har sina begränsningar.

    SvaraRadera
  11. Ibland blir det bara så där. Jag har gått ut med ett halvdött batteri så efter fem bilder är kameran död. ;) Amatör.
    Men fina bilder visar du, som vanligt. ;)Månbilderna du tar är jättefina. Fåglarna likaså.
    Ha en fin fredag kväll.

    SvaraRadera
  12. Ja visst är det så. Fruktansvärt irriterande. Haha.

    Väldigt fina bilder på fågeln där!
    Förstår inte hur du hinner fota dem! :)

    SvaraRadera
  13. Så där ja:) nu har jag uppdaterat min blogg och väntar på att du skall uppdatera din ;) grå/snösiskan var jättefin! har aldrig sett en sådan fågel förut.

    SvaraRadera