lördag 7 februari 2009

Lek med vatten ..igen .plus en kvällsbid

Denna natt/kvällsbild har jag tagit med min kompakt kamera, jag ville testa hur bra den var på sånt:)

Denna bild under tog jag med min system kamera

Jag kollade runt lite och tittade på bilder hos andra bloggare och hittade Johannas sida igen .. jag såg att hon hade gjort en färg grann bild med vatten .. jag fick reda på hur hon hade gjort.så jag testade det(självklart).
Nu gjorde jag inte precis så som hon hade gjort ,men jag använde en cd skiva ..det blev väldiga häftiga färger i droppen :)
Dessa 3 är tagit med min kompakt kamera



Nu skall det bli kaffe:)

19 kommentarer:

  1. Jag lyckades inte få till vattendropparna tyvärr men men..mer övning så kanske det går :)
    Dina fick iaf väldigt häftiga färger.

    SvaraRadera
  2. Vattendropparna som är tagna med kompaktkameran blev faktiskt riktigt bra. Det hade jag inte räknat med, där i mot trodde jag mera på systemkameran. Det ser man. Alla bilder blev bra tycker jag.

    Ha de
    Rolf

    Visst ja! Jag har lagt till dig som länkvän.

    SvaraRadera
  3. Roligt att läsa och se vad du gjort. Ngn annan gång ska jag kolla på sidan du hänvisar till Jag gillar att fotografera, men lägger inte in ngr bilder på min sida - i alla fall så har jag inte gjort det än. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  4. Supersnygga dropp bilder.. suverän skärpa tycker jag. :-)
    Själv har jag städat sovrummet och badrummet och hallen uppe. Bäddat rent i sängarna sen har jag varit ute och kastat vante åt hudnarna i slänten, snacka om att dom fick jobba i all snö. :-)
    sen har jag fotat fåglar...
    ha en skön fortsättning på lördagen

    SvaraRadera
  5. Svar: Kul att höra! :)
    Det är dyrt att testa på formel 1, men jag tror verkligen det är värt det hehe.
    Top Gear är knappt ett motoprogram, mer som ett humorprogram. Vilket är underbart :)

    Dessa droppbilder är magnifika, verkligen! Vilka färger, wow!

    SvaraRadera
  6. Oj vilka fina bilder, kvällsbilden blev häftigt orange/gul! Ja vi får lov att prata tyst om att det är gratis......man vet ju aldrig vad farbror staten hittar på! =)

    SvaraRadera
  7. Sv: Tack :)
    Riktigt fina vattenbilder :)

    SvaraRadera
  8. SV tack så mycket =)

    Gud vad coolt! Jag vill oxå testa. Hur gör du?
    Kram Nina

    SvaraRadera
  9. Men vilka läckra vattenbilder!
    Cdskiva, hmm vart ska den vara.
    Nu får du mej nyfiken och jag vill också pröva!
    Vad kul att du tittade in hos mig!
    Ha en skön lördagkväll!

    SvaraRadera
  10. men ååå va bra bilder vad du är duktig,
    min dotter köpte sig en systemkamera å hon blev helt såld på dina bilder,
    ha en härlig kväll vi ska iväg till vår lilla pizzeria på hörnet Rimini å ta en öl nu:O)
    kramen

    SvaraRadera
  11. Kanonfina vattenbilder med suverän skärpa. Snyggt Mimmi! :)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  12. Vad gulligt av dej att ge mej ett så utförligt svar. Det ska testas och jag försöka få till en bild. Här snöar det så otroligt mycket. Så då passar det med lite fotoexperiment. Har inte haft min kamera så länge, så jag håller på att testa mej fram.
    Ha det så gott... kommer tillbaks annan dag!!!

    SvaraRadera
  13. Tack för dina fina kommentarer ang. mina foto. Jag är imponerad av dina vattenbilder - snygga.

    SvaraRadera
  14. sv: å tackar :) hehe nej det var inte speciellt mysigt att cykla, men går snabbare än att gå iaf. Sussa gott. Kram

    SvaraRadera
  15. sv: (första kommentaren) mm ne usch de va lite obehagligt :/

    SvaraRadera
  16. Det är alltid roligt att experimentera lite med kameran! Speciellt när man får till bra bilder som här!

    SvaraRadera
  17. Vart har du tagit vägen idag? Jag hoppas att AnnaKk:s förkylning inte har smittat :-)
    Här är det bra, har inte fotat just något idag, snöväder och just nu är det -11,5 kallt.

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  18. en go söndag önskar jag dej:O)

    SvaraRadera
  19. Wow, vilka läckra bilder! Andlöst vackra! :)
    Jag blir också sugen på att prova.

    SvaraRadera