tisdag 3 februari 2009

Mångalen

Detta kort blev lite roligt för att det var en gren som var med som såg ut som månan var delat:)

Inatt när jag var uppe en stund för att ta lite kaffe i köket råkade jag titta ut genom fönstert.....Jag såg en måne ..det var fortfarande klart på himlen och inga moln ..så vad gjorde jag .. jag tog fram kameran(ja man är inte riktig) :) ..satte mig på köksbordet och försökte ta kort på månen genom persienner och glas :)
Då mitt stativ är stort kunne jag inte ställa det på köksbordet så jag fick ta korten utan stativ..det blev lite skakigt men det gick bättra än vad jag trodde


Nu blir det kaffe :)
5 minuter sernare.
Jag skulle hälla upp kaffe och stod och funderade på bländare och slutertid på bilder och upptäckte att jag hade hällt upp kaffet i ett vattenglas*host*
Fotogalen ...nej inte alls :D

8 kommentarer:

  1. Hahaha, nej inte det minsta fotogalen. :)
    Finfina bilder på månen.

    SvaraRadera
  2. kanonbra bilder :)
    syns ej att det e taget via fönstret :) :)

    SvaraRadera
  3. sv: å tackar så jättemycket!
    kika gärna in igen.
    ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  4. #Mimmi: Den blev misslyckad. Huset i förra inlägget var så mycket bättre. Inställning på kameran var 30 sek slutare och bländare 7,1. ISO 250.
    Bilden med lyftkranarna består av 20 bilder, och den på huset av 23 plus en svart bild för att kunna ta bort heta pixlar.

    Verkar visst som jag inte var ensam om att vara ute inatt.

    SvaraRadera
  5. :-) isch då lite väl hett att ha kaffet i ett glas.
    vi har en ny perkulator en sån som står på en platt och ingen kabel i bryggaren, lämpligt, är bara det att jag två gånger har lyckats släppa perkulatorn innan den kommit på plats på plattan så hela bryggaren har tippat,,, är man disträ eller vad är man? :-)

    snygga bilder på månen fat du var utan stativ. :-) bra jobbat.

    Här är sol och blå himmel igen, har varit ute med vovvarna och sen suttit och fotat lite fåglar, men det var dålig fart idag, ingen tofsmes eller gråsiska. :-)

    ha en skön fortsättning på dagen, och kolla nästa någon att du får kaffet i en mugg istället :-)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Snygga bilder på månen. Men kaffedrickning mitt i natten låter jobbigt.

    Ha det gott
    Irene

    SvaraRadera
  7. Bra månbilder, spännande bild där månen blev delad av grenen.
    Morgan

    SvaraRadera
  8. sv: Tack ! snygga bilder på månen :)

    SvaraRadera