måndag 16 februari 2009

Herr och 'fru Hacke

Ny bild design eller?
klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Her Hacker njuter av maten och Fru hacke är på väg upp till maten:)

som vanligt fick jag besök av Hacke .men Fru Hacke kom på besök också.
Idag är det en grå dag .men jag skall inte klaga ,vi har haft strålande sol i flera dager nu:)
Dessa bilder på Hacke blev inte så klara .men vad gör det:) det är ju min Hacke som kom och hälsade på med frugan:)
Som ni ser tester jag att lägga upp bilder på detta sätt...bra eller dåligt?
vad tycker ni?


Bilden längst ner till höger tog jag igår kväll för att himlen såg så konstig ut

Nu får man se om man får lite ovanliga fåglar hit idag ...det skulle vara jätte roligt om de tittade hit igen ..men chansen är nog ganska liten för det ..men man kan ju alltid hoppas:)

21 kommentarer:

  1. fina bilder, jag har ingen fru hacke här, är bara herr som infinner sej här varje dag. Fru Hacke ser rundare ut,, och möjligen något mindre eller?

    blev sol här ändå, har varit ute en sväng med hundarna samt försökt fota fåglar, men jag har inte tålamod att sitta någon längre stund så jag gick in. :-)

    ja inspiration kan vi ge varandra, har stiltje på foto ideér just nu men det lossnar kanske ...

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  2. jo vi bor skönt, ser inga grannar, är träd etc emellan. Är 200 meter till varje granne :-)

    jo jag vet att fru hacke inte har någon röd fläck i nacken, min herr hacke är här varenda dag men ingen fru har jag sett. :-) eller så är hon blyg och inte vågar visa sej när jag är ute.

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  3. ingen fara - jag tar bara en paus, är snart tillbaka. Behöver bara vila från kameran, bloggen osv ett tag. Plus att jag har en döende dator som inte riktigt vill tillåta bildbehandling och såna saker...

    SvaraRadera
  4. Vilken fin header du fått till. Och bilderna är ju som vanligt jättefina. Det funkar bra att visa dom i grupp som du gjort idag. Jättefint!
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  5. Men vilka fina fågelbilder du har tagit! Har lyckats ta EN som jag blev nöjd med. Dom flyger iväg så fort dom ser mej tror jag,L!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. så fina fåglar!
    SV. tackar :) ne usch nej de är inte lätt, har ett jobb på restaurang, men oftast bara helger, så ger ju ingenting, så måste skaffa ett nytt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. fina bilder, tycker det funkar bra med att ha bilderna så där.. :-)

    jag vill också fota fru Hacke här, dom är ju så fina. :-)

    nu blir det te och rostat med marmelad och ost. :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Ja det var en sku bild på himlen.

    Fina bilder, snyggt sätt å lägga upp dem på tycker jag :)

    kram

    SvaraRadera
  9. skum skulle det stå

    SvaraRadera
  10. så roligt att hackarna kommer på besök,jag bor ju på 3e våningen men jag har satt ut nötter å talgbollar till fåglarna jag brukar ha blåmesar å talgoxar och sen sprätten eller Nötväckan brukar hitta hit,
    må gott

    SvaraRadera
  11. Du är så otroligt duktig på att fota fåglar!
    Vilket objektiv använder du när du fotar fåglar? :)

    SvaraRadera
  12. Oj, vilka härliga fågelbilder. Speciellt de där man ser hur vingarna far för att hålla dem uppe vid automaten. Snyggt. Jag har aldrig försökt mig på fågelbilder men när jag ser dina så får jag verkligen lust. Kanon.

    SvaraRadera
  13. Så fina bilder! Herr och fru Hacke på besök, inte dåligt det inte. Blottar min okunskap och undrar, vem är vem? ;)
    Jag tycker du kan visa bilderna i grupp som du gjort, det funkar jättebra. Eller en och en. Beror lite på motivet/motiven.

    SvaraRadera
  14. Fin ny design och alltid roligt att se dina nya bilder. Jag förstår inte hur du hinner med att fotografera så många. :)
    Morgan

    SvaraRadera
  15. Bilderna på pilfinkar var riktigt läckra, glömde skriva det sist. :-)

    jasså du brukar också kolla på skitiga jobb, är det med Mike Rowe eller? jag älskar den karln, han är så himla mysig på nått vis. :-)

    ha en skön kväll...

    SvaraRadera
  16. Svar: Tveksamt! I Sverige finns sällan de där riktigt djupa motiven. De motiven som man riktigt berörs av. Årets bild 2008 är ju tagen i Brasilien, har jag för mig :) Men visst, det finns riktigt bra fotografer i Sverige och många odokumenterade motiv! :)

    SvaraRadera
  17. Helt underbara bilder, Det är sådana foton som gör en glad.

    SvaraRadera
  18. Jädrans bra bilder de där :-)

    SvaraRadera
  19. ahaa, du gillar också kriminal program :-) brottsplats usa brukar vi också kolla på.

    nä, du spammar mej inte, no problemo, är bara kul att du är in och skriver lite. Bloggen blir så himla mycket levande. :-)

    Snöar här idag så inget fotoväder, himlen är verkligen grå. Blir inte att ta sej till stan och fota änder heller, vill ha lite sol och blå himmel till det. :-)

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  20. Dina fågelbilder är så fina, tycker jag. Tyvärr blir det inte "ovanliga" fåglar, som kommer till "fågelmaten". /Ninna /persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  21. hallå där, var är du i dag då? ute på någon spännande foto runda? :-)

    här blir det inte mycket gjort, har faktiskt lite tråkigt, har försöka dominera hundarna.. dom för ett jäkla väsen när det kommer någon och jag har upptäckt att det är irma som drar igång tintin,, *suck* men man måste väl träna varje dag för att få resultat och det är väl det som är felet och när det kommer någon har man inte tid att stå en kvart för att få dom lugna..... hur man än vänder sej så har man baken bak... :-)

    ha en skön eftermiddag

    SvaraRadera