onsdag 20 maj 2009

Tandläkare idag

Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Ja ush .. idag blir det ett tandläkare besök..inget man ser fram emot precis...Tänk .. man betalar mycket pengar för att gå till något som är så pass otrevligt.för inte är det billigt att gå dit.
Igår var min dotter Jenny till tandläkaren på sin vårdcentral...Tyvärr så hade hon en som fortfarande håller på med sin utbildning och aldrig hade dragit ut en tand som satt nära bi hålen i överkäken.Han håll på att böka med att dra ut i den nästan två timmer och fick tillkalla hjälp 2 gånger..när den han tillkallade kom tog det 2 minutter att dra ut en bit ..sen gick han igen till min dotters förtvivlan.och den andra försökte att dra ut bit nr två av tanden ..efter 30 minutter fick han hämta den andra igen som drog ut den på 5 sekunder.
Hon hade tandläkare skräck förut ..så inte blev det bättre efter detta.
Idag är det som sagt min tur att åka och dra ut en tand .men jag går hos en privat och sist när han lagade och fixade till mina tänder gjorde det inte ont och det gick snabbt .så jag är bara "lite" nervös :)

Ser ni:) min syren häck håller på att slå ut nu:)


Ganska snabbt blev fåglarna torra igen efter det hällregn vi hade

Jag skall först iväg till tandläkaren kvart över 4 idag ..så man har lite tid på sig att bli "lite" nervös:)

12 kommentarer:

  1. Usch, stackars din dotter. Det där lät inte roligt. Jag har också tandläkarskräck så jag förstår hur hon kände det.
    Hoppas att det går bättre för dig.
    Tänk vad härligt att din syren snart blommar fullt ut. Doften är ju fantastisk.
    Ha en fin dag och lycka till.

    SvaraRadera
  2. fina bilder :)



    svar: ja det är ju tyvärr det

    SvaraRadera
  3. fy det var inge roligt alls :(
    ja jag ska tänka på dig idag kl 1615 mamma.

    Åh så mysigt, vi väntar på våran syrenhäck här oxå :)

    kraaam

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Inte för att jag har tandläkarskräck precis, men jag skulle definitivt inte vilja varit i Jennys sits!!! :-( Usch och fy... Ska man behöva vara "försökskanin" på det viset så borde det åtminstone inte kosta något!?

    Hoppas innerligt att det inte blir en lika hemsk upplevelse för dej! :-/ Ska tänka på dej!!! :-)

    Vilka fina foton du hade i ditt förra inlägg, förresten! Regn gört sej bra på bild - och vilka klara droppar med skarpa spegelbilder i!!! De genomblöta fåglarna var det väl lite synd om, men fina foton är det verkligen. :-)

    Nu borde jag inte sitta här vid datorn mer utan läsa på om religioner... Phu! Dottern har ett stort skolarbete om islam, hinduism och buddism på gång och hon verkar ha kört fast fullkomligt så jag får väl försöka hjälpa henne lite grann... Som det ser ut nu kommer hon att få ägna en stor del av kristihimmelsfärdshelgen åt detta - och hur kul är det!? SKÖNT att det snart är SOMMARLOV!!! :-)

    SvaraRadera
  5. Usch! Jag lider med dotra din! Hoppas att det går bättre för dig! Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Det ska ju jag med - fy! fast jag har fått en akuttid igen. Har så ont men inget syns på röntgen. usch!
    Så skönt att fåglarna är torra igen - måtte de inte få influensa :)
    Dina vattendroppsbilder är delikata!

    SvaraRadera
  7. Det är synd om henne att behöva
    hamna i händerna på en sån klant
    när hon har tandläkarskräck.vackra
    vattendropps bilder.Jag såg Bröllops bilderna det va jätte fina.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  8. Fy, jag kan inte ens läsa om tandläkaren och vad han gjorde. Jag tycker verkligen inte om att gå dit!

    Vad härligt med blommande syrener. De är sååå vackra!

    SvaraRadera
  9. Hoppas att det gick bra hos tandläkaren idag! Det förklarar saken varför du inte svarade i telefon när jag ringde :p du var troligen hos tandläkaren då.
    oh....håller din syrenhäck på att slå ut!! Får man komma förbi nån dag med kameran kanske ;) kramizar

    SvaraRadera
  10. hoppas det gick bra hos tandläkaren för dej,,, :-)

    Fina bilder, vi har haft uppehåll och sol idag, hade regnat uppe hos vet men var uppehåll när vi var där. :-)
    Är det smultron eller jordgubbsblomma? Kan ju inte se bilderna samtidigt som jag skriver kommentar.. :-) minnet bra men kort.. tur att fåglarna blev torra igen...

    Våra liljekonvaljer har börjat blomma här, lite tidigt här men dom är så fina, vi har liljekonvaljer i skogen som går ner till huset, dom luktar så gott. :-)

    ha en skön kväll, bloggkompis..

    SvaraRadera
  11. Hej Mimmi!

    Hoppas att det gick bättre för dej hos Tandläkaren än för din dotter?

    Ja du, underbara bilder som vanligt och syrenen är ju så härlig när den blommar, jag sticker in huvudet i buskarna och står där bara och luuuuktarrrrr på blommorna.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  12. Oj då fy vilken tandläkare Jenny har-får byta!
    Jag har också tandskräck så jag använder lustgas vid större ingrepp!
    Vad skönt det är,-långledig igen!!
    Nu är det fota som gäller (b.l.a)
    Ha en skön helg Mimmi!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera