onsdag 13 maj 2009

Strålande

Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Ja strålande väder här..än..jätte varmt ute på min baksida..man kunde sitta där och dricka kaffe i kortärmat:)
Så jag skal fylla min lilla mage med lite fil och sen ut och se på allt.
Igår när jag skulle ta kort på en pytte liten spindel..den var på en liten plast stjälk som jag hade ute på altanen.. jag la den på bordet för att alls skulle kunde se den lilla spindeln.Plötslig kom det fram en STOR spindel..mitt fram för näsan på mig.
Ett konstigt läte kom ur min mun..innan jag hann samla mig...sen jagade jag den för att få ett kort på den..visst är man galen?.Den stod still och jag fram för att klicka .och vips..så var den inte där....nu var det inte något litet läte som kom från mig ..det var ett skri..för den satt på mig..sen var det slut fotat på spindlar för denna dag..jag tittade lite försiktigt runt för att se om någon granne hade altan dörren öppen eller ett fönster..men jag tror jag klarade mig denna gång också för att ha blivit klassat som en idiot:)
Nu till något mycket trevligare..dessa kort på Pilfinks honan..jag tror det är det ..tog jag igår och jag blev själv ganska nöjd med dom så här kommer de:)

Pilinks hona?

ha en skön dag alla där ute :)
PS ingen jakt på spindlar idag..det kan jag lova

21 kommentarer:

  1. Ojoj, vilka äventyr det blir när man är på fotojakt. Jag förstår att du skrek. Jag är inte rädd för spindlar men dom får inte vara på mig. Då skriker jag. ;)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja du är bra tokig du, först skrika och sen jaga den stackarn han blev väl jätte rädd när han hörde ditt Vråååååål ;D.

    Här har solen börjat gå imoln trist så du får gärna skicka tillbaka solen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ja du,,, när man fotar spindlar måste man ha stenkoll för dom går till attack, dom ser sej själv i linsen och snabba är dom.. jag har släppt kameran flera gånger i backen men som tur är har jag de gångerna suttit på backen så fallhöjden har inte varit så hög.. :-)

    kallt i luften här idag, men solen är varm,, och det blåser,,som vanligt... :-)

    spännande att se vad du hittar för motiv idag...

    ha en skön eftermiddag

    SvaraRadera
  4. Ha ha hade gärna sett dig då du fotade spindeln!Vad bra att Pia kunde kommentera idag! Det är lite lustigt ibland!
    Jag undrar varför du har det så bra här under? Man kan markera anonym etc. På min blogg är det inte lika tydligt. Jag vill ha det som du!
    Fortsatt mysig kväll!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  5. Det låter som om du mött värsta rovdjuret men visst är det äckligt när man inte vet var de är. Tror inte jag tänker utmana någon. Din pilfinksbilder blev jättebra. /Lis

    SvaraRadera
  6. *fniss*
    va roligt du beskriver kan se dej framför mej:O)
    men å va vackra bilder
    kram

    SvaraRadera
  7. ja vad fint :)

    ja idag vart det skönt ute :)
    kraam

    SvaraRadera
  8. Ja men eller hur..man vill ju inte ha dem på sig precis..även om jag är väääldigt gla i spindlar..i växthuset är jag särskilt rädd om dem..håller ju rent di vet..

    Du första bild..suck...jaaaaa den är guld..

    SvaraRadera
  9. Hej Mimmi!

    Maskrosen är så fin där den står och lyser.

    Blev det inga spindelbilder?

    I dag har vi varit på fotopromenad i Slottskogen här i Göteborg, men bilderna får komma på bloggen lite längre fram i veckan.

    I morron skall jag åka ut till Donsö och hämta ett av mina barnbarn, Ebba snart 5 år och så skall hon vara hos oss över dagen, så hämtar hennes Pappa upp henne efter jobbet, det skall bli kul.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  10. discowery är en av mina favoriter=)sen gillar ja mäst dokumentärer
    sov sött sen=)
    känns lite bättre nu efter panodilen.
    fina bilder!!=)

    SvaraRadera
  11. Elaka spindlar som attackerar!! Usch!
    Fint med de vita blommorna i bakgrunden till pippin!

    Skogspromenader är bra uppfriskande..och utmattande.. :)

    SvaraRadera
  12. Förlåt, men nu sitter jag faktiskt här och skrattar högt åt din vådliga spindelfotografering! Jag ser verkligen scenen framför mej - och den är helt obetalbar! :-D

    Hoppas du hittade något snällt att fotografera idag!?

    SvaraRadera
  13. Vist är blomman fin på bild men inte i gräsmattan.
    bra fotot.
    ha det gott.

    SvaraRadera
  14. Ja, tiden bara rusar iväg, fattar inte hur fort det går förrän tiden redan gått :P
    Låter som du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  15. Ja man blir lite crazy när man har kameran till hands. Man vill "fånga allt",l! Läste ditt förra inlägg också och tror att allt har något att visa på olika sätt. Blommande, vissnat men fint ändå.
    Det visar ju du!!!!

    Tack för dina snälla ord.
    Vill ju uttrycka mej med orden också, tillsammans med bilden.

    Jodå, det händer att jag äter på snabbmats ställen. Kan vara riktigt gott också,l!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  16. Underbara bilder på fåglen.. så stillsamt o behagligt den ställer upp framför fotografen.. riktig filmstjärna:-)
    Spindlar, usch ja de där är inget som är så trevliga kryp precis..
    jag har varit i "Hjälpredans kläder" hela denna dag så inte mycket till fotografering för mig idag.. Min mamma behöver mig då och då..
    Ha de fint kopp, kopp på dig.. fast nu är det snart läggdags;-)

    SvaraRadera
  17. Maskrosen är en otroligt vacker blomma det är bara synd att vi har lite väl många av dem på ställen som man inte själv valt.

    SvaraRadera
  18. Hahaha...spindeljakt!!! Det hade jag velat se och höra. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  19. Usch för spindlar, dem aktar jag mig verkligen för!!!!

    Som svar på din kommentar så måste jag nog säga att fiskare hinner njuta ganska mycket av den vackra utsikten! De ligger och drar sina trålar under ganska många timmar av dagen! Sen jobbaar de hårt med att ta reda på sin fångst! Visserligen är det inte så vackert väder alla dagar! Men ovädret är också en häftig upplevelse till havs! Men jag måste ju erkänna att jag inte följer med ut annat än när det garanterat är fint väder och då sitter jag bara och njuter hela dagen lång! Jag behöver ju inte ens jobba, på sin höjd fixa lite käk och diska, men då kan jag ändå stå och njuta av utsikten!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  20. hihi tack! :D Dina kommentarer är så fina!! Tack tack tack! Älskar bilderna på fågeln du tagit! Så snyggt med bakgrunden till. Blommorna, något som ser ut som ett staket. Snygga färger!
    HA en kanon fin dag!

    SvaraRadera
  21. ... och nej, vi ska inte till samma spökhus igen. Utan jag hittade två övergivna hus till när jag var ute och körde med bilden. Så det kommer mera! :D
    Kul att du fortfarande går och pratar om dem, känns bra att man gjort ett intryck och förmedlat ngt med bilderna :)

    Ha en fin dag i solen! Om det finns ngn :)
    Nu ska jag utforska Stockholm!

    SvaraRadera