söndag 3 maj 2009

Staden runt

En av mina vackra tulpaner som har slagit ut nu:)


Nej.. ni har inte kommit till fel blogg:)
Inga småkryp bilder ..inga fågel bilder ...vad har hänt:D
Vad som har hänt idag är att min dotter och jag tog en tur till stan idag och gick runt och fotade och kollade på olika saker.
Vi hamnade vid det Museum vi har här och tog några kort utanför..visst är det fint:)
Sen försatte vi in i själva stan och tog några kort där med ..som ni kan se.


Till slut hamnade vi vi torget där vi skulle ta bussen hem och tog dessa kort på de olika statyer som hör till Karlstad.. bland annat statyn av Sola.
som ni kan se finns det ställen man kan gå in och släcka törsten på också:) och jag kunde inte låta bli att ta bild på den gamla telefon kiosk:)Den var så fin tyckte jag:)

Det var som sagt lite annorlunda bilder jag har lagt upp idag:)
Det är jätte roligt att min dotter är lika foto galen som jag är:)
Det är ju så mycket roligare att vara två st som går och fotar tillsammans och hjälper varandra med att hitta olika motiv:)
Min dotters son Sebbe var med och han var jätte duktig på att hjälpa oss att hitta olika motiv .. han ser allt:) jag tror han hittade cirka 5 st spindlar som han ville vi skulle ta kort på ..men de var så små att man inte kunde se dom genom linsen .. så hur han kunde se dom är för mig en gåta:D

22 kommentarer:

  1. Wow! Det är så himla vackert när det speglar sig sådär i vattnet :D Ur läckert!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Det var länge sedan jag var i Karlstad och ser man på bilderna så är det en vacker stad med mycket vatten.
    Tulpanen blev riktigt läcker.

    Ha en bra fotodag
    Rolf

    SvaraRadera
  3. Ja det var verkligen jättefina stadsbilder :)

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder, fast det inte var en massa djur :-)
    Hoppas dagen varit bra :-)

    SvaraRadera
  5. Så härligt att dela ditt stora intresse med dottern. Bilderna från museet blev jättebra. Gillade särskilt den första med vattnet framför porten. Ha det bra/Lis

    SvaraRadera
  6. härliga bilder :)



    svar: åh tack gumman! även om det inte hjälper så mycket så e de skönt att läsa de ändå

    SvaraRadera
  7. Det är vackert i Karlstad... Och gillar verkligen bilderna med speglingarna i vattnet.

    SvaraRadera
  8. Jag fastnade pladask för bilden på museet (tror jag) den lite orange med speglingen i vattnet ... Helt F A N T A S T I S K!
    Du har fångat en likadan telefonkiosk som vi har här i Båstad :)
    Ha det gott - kram.

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker stad du bor i! Riktigt fina bilder du fått, alla var lika fina tycker jag! Tulpanen var oxå vacker! Kram och ha de gott!

    SvaraRadera
  10. Jag tror jag har varit i Karlstad en gång..så det är väldigt kul att få en liten sightseeing här hos dig..mmmm så vackert med vattnet där..du har verkligen öga för det vackra.

    SvaraRadera
  11. vad vacker vår stad är,
    man tänker inte på det förrns man ser bilderna,
    idag blev det ingen sol ska visst bli dåligt i veckan trist men det behövs väl lite regn nu,
    må gott

    SvaraRadera
  12. härliga bilder,, vattnet var jätte vackert...... :-)
    roligt med varierande motiv tycker jag.. men inte ofta jag är in till stan här och inte är den nått fin heller egentligen... :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  13. Verkligen snygga bilder du tagit idag!
    Jag gillar verkligen dom utanför Museet med de vackra vattenspeglingarna :)

    Karlstad ÄR en vacker stad!
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  14. det är väl roligt att växla om lite. Då håller man intresset vid liv. :)
    Mimmi, jag har ju min cykel och rör mig inom en radie av ung 3 mil. Runt Katrineholm. Jag har en 6-7 sjöar inom räckhåll. Och ibland hittar man nya saker. Som fågelsjön igår. :)

    SvaraRadera
  15. Tycker också att den bästa tiden är nu när man liksom har allt framför sig. Roligt att se bilder från din stad, visst är det inspirerande att fota lite olika motiv. Den med muren och kurvan och hus i bakgrund, var en spännande bild. Gillar gamla telaautomater också.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  16. Åh så fina bilder ni tog idag,-som vanligt så går jag igång av vatten bilderna du tar.Så spegelblankt-vilken rogivande bild!
    Ha en riktigt bra vecka nu Mimmi!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  17. Vad kul att se lite andra bilder för de här var verkligen fina. Vilken miljö ni har runt om er. Vackert är ordet.
    Jag håller med dig om telefonkiosken. Den är riktigt fin. Det är synd att det knappt finns några kvar.
    Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  18. Hej Mimmi!

    Ja det var ju lite annorlunda bilder för att komma från dej :) och dom är lika så bra som dina kryp och fågelbilder.

    Ja det är kul att göra något tillsammans med barn och barnbarn.

    Vi har varit nere på vår odlingslott och satt potatis, grävt och plockat rabarber, allt detta kan du se i min blogg http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  19. fina bilder här också :)


    sv: Tack så jättemycket :) !
    Sussa så gott
    kram

    SvaraRadera
  20. Fina Stadsbilder, du skulle prova sälja bilderna för vykortsupptryckning eller kanske till någon Turistbyrå som behöver bra och fina bilder av staden :)

    SvaraRadera
  21. Hejsan!

    Japp, nu är jag hemma igen och tillbaka vid datorn. :-)

    Och har precis läst ifatt mej här. Det är uppenbarligen inte bara min kamera som har gått varm i helgen! :-D

    Så klart att man ska ta chansen att variera sina fotomotiv - omväxling förnöjer, heter det ju! Och vad roligt det måste vara att gå ut tillsammans med kamerorna - speciellt när det finns en "spejare" med också som hittar det som ni eventuellt inte ser. :-)

    Idag har jag faktiskt inte sett några ekorrar... Hoppas verkligen att de inte har övergett fågelfröna ännu??? Men det finns onekligen rätt mycket annat för dem att äta i naturen nu, och jag kan allt ha en viss förståelse för om de är rejält lessa på solrosfrön vid det här laget... <:-)

    Ha en fin fortsättning på dagen!

    SvaraRadera