tisdag 5 maj 2009

Fåglar och regndropp


Idag har det regnat och även haglat.så det blev en inne dag:)
Men jag fick flitigt besök av mina fåglar..så det var tur att det fanns mat kvar åt dom.Ibland när man tittade ut .så sken solen ..2 sekunder efteråt regnade det .. men man fick i alla fall se lite sol ..inte dåligt det:)

Sen var det tur att jag stod med kameran och tittade efter fåglar på altanen . för helt plötslig dök den svart vita flugsnabbare upp... jag tror den heter så i .. enligt den bild jag hade i min fågel bok så den ut som en sån:)
Den stod inte där så länge så de två kort jag fick på den blev inte så himla bra . då jag bara knäppte iväg 2 kort och inte hann ställa in kameran..


Då det regnade och solen sken om varandra . så var det ingen ide att gå ut och ta en promenad och ta kort på regndroppar i tall eller gran ...de blir finast dom man tar där tycker jag:)
Så jag gick bara ut på altanen och tog några kort på några regndroppar som var i buskarna här.


När jag stod där vid en buske såg jag en stackars humla som flög runt därinne ..undra vad den gjorde ute i regnet...en minut senare sken solen ..då kom en fluga och satte sig så den åkte med på ett kort den med:) sen kom regnet tillbaka igen.men innan dess hann jag också ta kort på min tulpan med lite sol på sig:)


Denna bild serie var det ganska roligt att ta för man kunde verkligen se att talgoxen hade stor respekt för pilfinken:)

En sak gillar jag när det regnar:)
att sätta på kaffebryggaren och sen sitta och ta en kopp kaffe med en god kaka till och titta och lyssna på hur det smatter mot fönstret

25 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt att lyssna på regnet när man sitter med en kaffe kopp och myser.
    Själv har jag druckit 3 koppar nu och tycker det är så skönt att få vara inne och inte ute i regnet.

    Fina bilder du tagit på dina gäster.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, sommarregn gillar jag. Kanske inte flera dagar eller veckor i sträck. Låter som du haft en mysig dag trots det något nyckfulla vädret och pippifåglarna kommer ju ändå, vilken tur:)

    SvaraRadera
  3. sv: nåå gullig du är, tack så mycket! :)

    som vanligt älskar jag bilderna på vattendropparna..kommer inte så nära med nuvarande objektivet :/ men sen så med det nya ska det tas massa närbilder!
    en fördel om man får sin lön nån gång..

    Hoppas du får en fortsatt bra dag
    kram

    SvaraRadera
  4. svar:ja vet inte va det blir
    av den.Här har det varit sol
    och andra stunden regn.Nu börjar det att blåsa.Fina bilder du tagit.
    Vatten dropparna är fina.Ha en bra
    kväll.Kram

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte se mig mätt på alla dina fåglar.. helt underbart.. du måste ha en hel fågelsvärm runt dig:-)
    Kaffe, ja du det är den bästa dryck en sådan här kulen dag.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Fint :D och det är jätte mysigt att lyssna på regnets smatter :D

    SvaraRadera
  7. idag är det en låg dag här, regnat mellan uppehållen, solen har visat sej ytterst lite. Varit inne dag, jag har mest legat och vilat sedan son och flickvän åkt. Låg tryck är lika med ryggläge för mej. :-)

    fina bilder du fått till, flugsnapparen har jag inte sett här ännu men däremot satt det en gök på telekabeln en stund. :-) fel objektiv på så jag försökte inte ens ta någon bild. ...

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Ja här är det krypa under filten väder!Regn och kallt!
    Håller med dig,- ibland kan det vara rätt mysigt med uschväder!
    Talgoxen ser lite reserverad ut tycker jag!
    Kul bilder!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  9. Som ljuv musik är dina bilder..jag ler jag njuter och du en kopp kaffe i regnet är härligt...kram på dig du härliga kameratokiga bloggvän..

    SvaraRadera
  10. vad fina=)ja d va lite sol ett tag men nu kom regnet mörkt ute så tänt massa ljus=)

    SvaraRadera
  11. Det jag gillar med regn är att det luktar så gott efter regn. Friskt! Det regnade när jag gick till jobbet idag. Lite regn brukar inte stoppa från promenaden. Jag har bra regnkläder. Man brukar ju säga: Det finns inget dåligt väder. Det finns bara dåliga kläder *L*

    SvaraRadera
  12. Det är mysigt med regn ibland. Men vi som inte haft så mycket sol och knappt nån värme skulle gärna se mer av solen. Här har det också regnat lite idag.
    Fina bilder på vattendropparna. Det gillar jag.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  13. Haaaglat? Oj. Idag har det i alla fall regnat i Skåneland. Men jag trotsade det och var duktig och putsade fönstren på hela ovanvåningen haha :)

    SvaraRadera
  14. Tom två fåglar lyckas du få med på bild.
    vattendropparna gillar jag, så livfulla.

    SvaraRadera
  15. ja vilket knepigt väder rena åskvädret en sväng,
    men å va roligt att du fotat den svart vita flugsnapparen,
    å de andra bilderna guuu va de är bra,
    gokväll

    SvaraRadera
  16. jättefina bilder :)



    svar: hehe ja de gjorde jag :) scrolla ner lite i bloggen så har jag skrivit lite om de

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Ja, visst kan det vara mysigt också med regn - och fika till smattret! ;-) Och så blir det ju fantastiskt fina vattendroppar som man kan fotografera sen när solen kommer fram igen - dina blev verkligen bra! :-)

    Det har varit liknande väder här också idag. Ömsom spöregn och ömsom sol!

    Svartvita flugsnapparen dök upp här också för nån vecka sen. Och idag har jag sett en fågel vid fröautomaterna som inte varit här innan. Tror det är en grönfink... Får kolla bättre imorgon, om den kommer tillbaka då.

    Trevlig kväll! :-)

    SvaraRadera
  18. Vad kul det blev.. "flugsnabbare" så sa du att du hann ta två snabba kort :P

    SvaraRadera
  19. ja idag har verkligen vädret varit ombytligt. :) Härligt att du fick kort på både fåglar, humlor och flugor :) Håller med de andra, korten på vattendropparna var verkligen jättefina! gillade även kortet på flugan något enormt :)

    SvaraRadera
  20. Du har så många fina fåglar hos dig, du är duktig på att fånga dom på bild också!

    SvaraRadera
  21. Haha, ibland får man till det :-)

    SvaraRadera
  22. sv: tackar :)
    mm en del. Jo allt är flyttat till huset och värmepumparna installerades idag. fast kommer ta ett tag tills allt är iordning och måste städa lägenheten också.
    kram

    SvaraRadera
  23. godmorgon:)här har man vart vaken sen 6 tiden å redan varit ute=)härligt väder men nu börjar massa vita moln komma..tur jag hann med solen.vad har du för dig då=)?

    SvaraRadera
  24. Hoppas du även har fått sol idag.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  25. svar: hehe jag vet inte :) de e kul med annorlunda bilder så jag tog risken ;)

    haha jag älskar typ fotboll :) dock så kan ajg inte spela själv pga min sjukdom

    SvaraRadera