fredag 8 maj 2009

Mygga-måne-Hacke.Blöt fågel

Jag vet inte hur de bär såg åt .. men denna gång var det en mygga som hade kommit in mellan mina fönster och satt fast där


Tänk så glad jag blev när jag fick se Hacke igen .för i tiden var den här 3 gånger om dagen .men sen såg man inte till den på över en månad .men nu kom han och hälsade på igen ..roligt att få se att inget hade hänt den :)


Tänk om man kunde prata med fåglarna..då kunde jag bjuda in dom så de fick sitta och torka .. men redan efter en minut såg deras fjäderpäls normal ut igen,så det rättade till sig fort:)


Fullmåne.. då åkte kameran fram igen .men denna gång testade jag att ta kort på månen med Min kompakt kamera..och jag blev väldigt förvånad över att det blev så bra..och det var inga krångliga inställningar man skulle göra heller ..det var bara att ställa sluter tiden på 160....ja man kan testa olika sluter tider för att få det ljusare eller mörkare.


Denna bild tog jag med min system kamera.. jag skulle testa om det gick med samma inställningar på den ..och det gjorde det .. men jag tog mindre sluter tid på denna bild för att få den ljusare .eftersom himlen var så pass blå så sent på kvällen

Annars inget nytt på fronten..den ser fortfarande mörk och molnigt ut med lite regnstänk här och där

20 kommentarer:

  1. haha ja vad lurvig den blöta fågeln såg ut :D :D

    Ja fina kort på månen mamma :)
    Vad bra att hacke kom så du kunde slappna av :)

    kraam

    SvaraRadera
  2. Den blöta fågeln ser rätt rolig ut. Fina bilder på Hacke. Han är vacker.
    Vilken bra kompaktkamera du måtte ha som får så bra bild på månen.
    Ha en fin fredag.

    SvaraRadera
  3. Sicken blöt lite krake - tur han/hon torkade snabbt igen! :-)

    Åh, är det fullmåne nu igen? Här har varit så mulet på sistone så månen har inte synts alls... :-/

    Och det är mulet idag också, men faktiskt inget regn, men istället blåser det så det är inte mycket lönt att försöka fotografera... Fast lite har jag gjort iallafall - det är ju så svårt att helt låta bli! ;-)

    Ha en fin fredagkväll! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag fotograferade också månen men min blev inte så bra att kunde publicera den.
    Tack snälla du för de fina kommentarerna om larven - de gjorde mig så glad.
    kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. läckra bilder på månen som förstör min nattsömn,
    kram å ha en bra kväll

    SvaraRadera
  6. ha ha ha, den blöta pippin..jisses så rolig den såg ut :-)

    myggbilden var fantastiskt vacker, bra jobbat! :-)

    månbilderna blev ju riktigt bra också med båda kamerorna.. du tränar upp dej ser jag.. :-)

    har klippt gräset idag sen blev det soffan med tintin på magen, bild kommer senare på bloggen, sambon tog några bilder.. :-)

    ha en skön kväll.. hm,,nu är jag online och du är offline... typiskt va? :-)

    SvaraRadera
  7. trevligt att du kikade in...kul att möta fler från staden vi bor i.
    jag har samma inresse som du att fotografera....började med det förra året.
    innan sa jag jämt att jag tar suddiga bilder =)

    du tar jättefina bilder, märker att du kan detta med inställningar på kameran.

    ha dä bra

    SvaraRadera
  8. kul me ny bil=)kollar ej hockyn för hejjade ju på finland;)kram

    SvaraRadera
  9. Hur i hela friden lyckas du få alla dessa fåglar på bild,när jag försöker far de ur bild hela tiden.

    SvaraRadera
  10. Fint det blev med kompakten på månen.. tycker den blev bättre än den andra med system.. hackspettarna.. ja du måste ha ett rikligt fågelliv runt dig.. själv får jag nöja mig med riktigt stillasittande fåglar av trä:-)
    Ha de gott o kram Nu ska vi äta glass o dricka kaffe.

    SvaraRadera
  11. Nu har det varit stressiga dagar,- vill önska dig en skön helg! Hoppas vi får hyfsat väder i helgen!?
    Vad söt fotot på Hacke var-gullig!
    Båda månbilderna var fina!
    Ha en mysig helg Mimmi!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  12. hacke var hungrig tydligen. :) Och den blöta lilla stackarn.

    SvaraRadera
  13. Fåglar ser ju så söta ut när dom är alldeles tuffsiga av allt badande.
    Jag blir inspirerad till att fota månen när jag ser dina bilder...någon dag så ska jag orka testa mig fram. :)

    Jag orkar inte bli besviken och kollar därför inte på matchen. Jag hör broders svärord istället och håller räkningen så. :P

    SvaraRadera
  14. Ha Ha vi skickade så gott som samtidigt kommentarer till varandra! Vi har haft lite extra varmt på em,kvällen+ att åskan mullrade på,sedan kom ett skyfall.
    Nu räcker det med busväder!
    Hej igen! Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  15. Åh vad fin hackspetten är :-)
    Nu skall jag snart koja..sitter i sängen på hotellet och surfar :-)
    Natti natti

    SvaraRadera
  16. Ja hu je damig för myggor, små rackare som bits som dom vore elefanter.
    ha det göt Rolle

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Underbar måne, den ljusa månbilden gillar jag bäst.

    När jag tog bilden inne hos mej på Valborgsmässoafton i år, hade vi +25 grader här i Göteborg, jag själv hade T-shirt och kortbyxor hela dagen och kvällen utan att frysa, till skillnad från de senaste dagarna då vi har haft ca +12 och regn.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  18. Wow vilken närbild på myggan!
    Jag är riktigt imponerad! :)

    kram

    SvaraRadera
  19. Go´morron Mimmi! :-)

    Knäet ledade till sej ganska omgående igen, men nu har jag blivit förkyld istället. Men... Det kan nog inte hålla mej borta från åtminstone någon liten tur ut med kameran idag också.

    Ha en fin lördag!!! :-)

    SvaraRadera
  20. å hackspetten är så fin! :D
    sv:tackar :) mm stefan blev lite paff när han kom hem i bilen från jobbet så står det en stor älg på tomten..
    mm usch ja va tråkigt väder det är! här spöregnade det igår kväll :/ och idag ser det bara mulet ut..tråk väder.

    Hoppas får en bra dag idag o lite bättre väder än va det är här
    kram

    SvaraRadera