söndag 10 maj 2009

Lekt med månbilder

Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Jag satt i går kväll och skrev med en kompis på msn och sa då att jag kollade om det fanns någon måne ute... jag kollade då men det var ganska så tomt på månar på den himmel ..lite stjärnor såg jag.
Jag gick och la mig och tittade på tv .. ja .. jag tittar på tv i sovrummet:)
där blev reklam paus .. som vanligt.. då gick jag upp och kollade igen .. och se där ..det kom upp något som lyste orange bakom hustaket mitt emot. och det var precis den färg jag ville ha med lite orange rött på himlen också .. så det vara bara att gå ut med båda mina kamera .. så med system kameran ställde jag in så himlen blev orange röd och på min kompakt kamera ställde jag in så att månen blev bra.Sen när det var klart och de var inlagd på datorn . klippte jag ut månen från den ena bilden och klistrade in den på den andra bilden med himlen på:)
Men Regnbågen ..den har inte jag tagit .den har jag lagt dit bara för syns skull:)


Jag gick ut på min gräsmatta för några timmer sedan och tog kort på denna överblommad maskros
Den var ju nästan ännu mer vacker nu än vad den var förut.. tycker jag:)


Och Hej
Här är jag igen och hälsar på:)
vist är han vacker

Nu blir det kaffe och vanilj bulle:)

22 kommentarer:

  1. men wow va den blev bra,
    Min dotter Jennifer har gästbloggat hos mej idag å visar lite bilder hon tagit.Kommentera dem gärna så blir hon glad,
    må gott

    SvaraRadera
  2. Hej vilka uderbara kort.Jag
    missade månen å ändå va ja uppe
    länge.Här har det varit varierande
    väder i dag.Ha en bra kväll.Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar din maskros.. verkligen utslagen, men verkligen helt underbar bild:-)
    Månen.. ja va kul att leka lite Mimmi..
    Jag tog en kaffe med våffla idag.. på en underbar plats.. bilderna kommer, men kan du tänka batteriet tog slut och nu står det på laddning. Jag som inte alls var klar med fotovyerna:-(

    Så summan av kardemumman är kanske då att din kompakta är en bra och användbar kamera..
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Det var ett tag sedan jag såg månen också. Tänk att maskrosen redan har blommat över, det blir ju så läckra bilder. Ser att du har varit på stadsvandring med kameran och tagit fina bilder.
    Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  5. hej nä det är systers änglatrumpet=)2 meter hög=)
    fina bilder.kram ha en fin kväll .här skiner solen.

    SvaraRadera
  6. Din maskros är otroligt fin, man kan riktigt känna att nu så sprätter jag iväg min frön och bildar nya plantor. (Min kamera är en Sony och den är jag riktigt nöjd med.)

    SvaraRadera
  7. Men sagolika människa..himmel vilka bilder du visar..lekt o lekt..det är ju rena konstverken...underbara..maskrosen är nice du...supernice..

    SvaraRadera
  8. Jennifer,soffies dotter10 maj 2009 kl. 18:27

    Tack för de fina kommentarerna hos min mamma,jag håller på att lära mej fota nu,köpte en kamera NIkon D40 å spar till ett Macro objektiv nu,
    Har kollat lite hos dej å du tar ju superbra bilder:O)
    visst är det kul!

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder och jag gillar din maskrosbild. Hoppas du haft en skön helg/Lis

    SvaraRadera
  10. Finns det kvar kaffe med vaniljbulle. I så fall tar jag gärna en kopp *L*

    SvaraRadera
  11. häftiga effekter du fick :-) vi hade också en jätte fin måne med lite molnslöja framför men jag orkade inte gå ut och fota,, :-) får bli en annan gång...

    blåser här varenda dag så jag blir tokig snart, t om regnat en skur i blåsten. Har nu mer eller mindre slipat klart altan och nu ska bara färgen slängas på.. sen klart... :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  12. Vilka häftiga bilder du fick på månen igår!! :)

    Och maskrosor är vackra även då de blommat över!

    Ha en fin kväll
    Kram :)

    SvaraRadera
  13. Vad du kan greja med dina foton ,sådant där kan inte jag.Kul blev det! Din maskros var väldigt vacker,- käre Hacke med är så fin!!
    Ha en go kväll!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  14. Månbilderna blev riktigt läckra och visst är överblommade maskrosor vackra.

    Helgen har varit bra ösom vatten och ömsom sol. Tjejsnack och porträttorgie:) (kolla bloggen)

    SvaraRadera
  15. Tjusigt! Maskrosen var min favvo :) ! Riktigt fin!

    Jaa visst var det fynd? :D
    Kul att du kommit ut på en promenad, du verkar ha haft en mysig helg :)

    Ha en bra morgondag!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Snyggt gjort Mimmi. Önskar jag hade sådan fantasi.

    Här är det för tidigt för maskrosbollar än. Men det kommer väl.

    SvaraRadera
  17. Helt otroligt, fantastiska bilder !!!
    Så bra du fotat och gjort i datorn.
    Jag är så fascinerad av vad du gjort...
    Du är ur-duktig både på att fota och att mixtra i datorn.
    Och fotot på den överblommade maskrosen är så fin också, plus den söta fågeln.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Hej Mimmi!

    Den översta månbilden tycker jag är ett riktigt konstverk, jättesnyggt gjort av dej.

    Hoppas att vaniljbullarna smakade gott.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  19. ja dety var fräsiga och snygga bilder på månen med de olika prekvenserna eller vad man ska säga :)
    Vaniljbulle..sicket fusk att du inte ringde å bjöd mig på en,jag som ringde när jag gjorde kladdkaka!!! ;)

    kram

    SvaraRadera
  20. hoppas du sovit gott & får en fin dag=)

    SvaraRadera