måndag 25 maj 2009

Fåglar och regndropp...igen

Skilsmässa på gång eller:)ja nog kan man tro det när man titter på dom eller hur:)


Denna bilden blev jag väldig nöjd med ..den blev så klar och fick även bra skärpa på den:)Den blir bäst om man ser den i större storlek .så klick på den om ni vill se den så:)


Så blir det några regndroppar igen ..jag tycker de är så fina så det är riktigt roligt att gå ut och fotografera dom:)

I tidningen visade en stor rund sol ... jag håller på att leta efter den ..hör av mig om jag hittar den idag:)

25 kommentarer:

  1. fina bilder :-) synd att bakgrunden inte var riktigt suddig på den fina fågelbilden nr 2 :-) men fågeln var riktigt skarp och fin och med fina färger.

    har klippt gräset idag, nu är det fint igen,, ska väl ta och städa inne, hundhår överallt men det tar jag en annan dag.. får räcka med en sak idag.. :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Haha, eller har dom bara delade åsikter dom där fåglarna :)

    Tack för dina frågor. Svaren kommer upp inom ett dygn! Hoppas du får en bra dag ♥

    SvaraRadera
  3. Jag har sagt det så många gånger, du tar riktigt fina bilder. Macrobilderna så nära och så snygga.. här har inte regnat idag.. riktigt sommarväder nu i eftermiddag.. jag har bakat på förmiddagen till både mig själv, lilla moster och min mamma.. allt ska skötas.
    Tar du allt med din nya kamera nu då eller.. jag är fortfarande på gång.. väntar på lite pengar för skatten:-)
    Ha de gott/Pialotta

    SvaraRadera
  4. Åh så fint fotot blev på fågeln. Förstår att du är nöjd. Vattendropparna gillar jag också men det vet du väl vid det här laget? ;)
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  5. Magiskt...dina droppar är glasklara..som om jag kan ta på dem..mmmm Mimmi..nice nice nice...

    SvaraRadera
  6. Andra pippibilden är perfekt. Snyggt. Och den ska absolut ses förstorad.

    Och tänk att det kan vara lite äktenskapligt gräl i fågelparadiset också:) Om man får tolka....

    SvaraRadera
  7. å så bra de är bilderna,å dropparna tänk vad vackra de är,
    gokväll

    SvaraRadera
  8. sv: Nu har jag hemma och kan svara..var så hungrig förut så orka inte svara på de du skrev :P men mätt i magen nu :D

    Tack så mycket! Så tur & skönt att vi fick jobbet.
    mm vi har iaf haft sol hela dagen :)

    och objektiven vi skulle köpa var Canon EF-S 55-250/4,0-5,6 IS telezoom

    och

    Canon EF 100/2,8 USM Macro 1:1
    men inte fått hela min lön än..men bara den kommer in så beställer vi. De sätter alltid in den en månad för sent..så ska inte jobba där mer.

    Haft en bra dag du annars då?
    kram

    SvaraRadera
  9. Hade du PaintShop Pro också :)
    Jag hade PaintShop en gång i tidernas begynnelse. Då var det gratisprogram. Men sen pajade det för mig.

    Fåglarna och dropparna fina som vanligt.

    SvaraRadera
  10. Tack tack, ja det var en riktigt härlig dag igår.. Idag har jag grejat med trädgården :-)
    Finfina bilder som alltid :-)

    SvaraRadera
  11. Håller med dig, den andra bilden var perfekt. Jag gillar också den första/lis

    SvaraRadera
  12. Du är ju helt otroligt duktig på att fota.
    Jag tycker att du skall vara med i Macro Monday med dina fina närbilder. Jag är ingen höjdare på att fota men du är ju fantastisk så gå in igen på min blogg och ta bloggadressen till Macro Monday ochvar med så fler får se dina fina bilder.Det finns en som heter Camera Critters ochså där dom lägger ut bilder på djur. Finns på bloggen.

    Ha en fortsatt bra kväll

    Gunilla

    SvaraRadera
  13. Den andra bilden på fågeln är verkligen toppen!
    Och den ses allra bäst förstorad!

    Trevligt med fotoskrivare till Pia :)
    Vad blev det för nån?

    Bilden på statyn tog jag i vintras..

    Sov gott!
    Kram :)

    SvaraRadera
  14. mm :D macro objektivet kostar ca 5800 (gått upp lite i pris) o zoom 2800.

    macro objektivet har bla blixman.blogg.se ! Grymma bilder (se kamerautrustning o där finns exempel på bilder med objektivet)

    okej jag ska kolla upp vad mellanringar och det där är för nåt, inge koll på vad det är än :P

    kram

    SvaraRadera
  15. Regndropparna ser så läckra ut - fåglarna söta./ Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  16. Så fina fåglarna är. Jag skulle kunna sitta och titta på dm små liven hela dagarna.. :)

    Ja, man ska väl passa på att njuta av blombilder som man inte blir allergisk av.

    SvaraRadera
  17. godmorgon=)fina bilder som vanligt=)hoppas du mår fint nu å får en skön dag

    SvaraRadera
  18. Nä men vill inte solen lysa över Karlstad....hmmmmm.
    Hoppas ni hittade vad ni sökte igår!
    Idag är det studiedag här hemma så nu har jag 6(kompis sov över) barn här hemma + vovve,-fullt upp!
    Ha en skön tisdag så håller jag tummarna att solen kommer på bättre tankar!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  19. Hejsan!

    Har du sol idag då!? Hoppas det! :-) Även om jag förstås gärna tittar på dina vackra regndroppsbilder.

    Och fågelbilder! :-)

    Idag smög jag lite på en av ekorrarna och fick några bilder på den från ganska nära håll - fast jag har inte fått ut dem ur kameran ännu. Såg att jag hade lite dum inställning, men bilderna blev nog inte sämre än att jag kan visa dem iallafall.

    Ha en fin fortsättning på dagen. :-)

    SvaraRadera
  20. Jag tror de har mask till ungarna i tankarna och inte skillsmässa :)
    Den andra fågeln talar till dig - kolla ögonen!
    Solen kom och gick här. Önskade att tandvärken gjorde detsamma.

    SvaraRadera
  21. Super fint, som vanligt ;) Första bilden var jättesöt!

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Ja men Mimmi...du måste väl ofta vara nöjd..så fina bilder som du alltid visar..

    SvaraRadera
  23. Förstår att du saknar din vovve! Det är verkligen jätte mysigt :) Hon är jätte mysig :)

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Ville bara hoppa in här till dig och önska en skön helg-hoppas du känner dig bättre!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera