lördag 23 maj 2009

Nästan frisk igen.....Kort på Fluga och dess kärlek

Tack alla goa blogg vänner som har skrivit så många krya på dig hälsningar till mig
Det värmde i mitt hjärta kan jag lova.Tusen tusen tack:D

Detta var en pärs utan dess lika. jag har dragit en tand förut och det var inga problem ..men med denna som satt som berg i underkäken blev det en mardröm.
Har nu haft ont sen den 20 .men idag tror jag att det har blivit lite bättre...eller så är det värktabletten som säger så:)
Men idag var jag i alla fall så pass pigg att jag gick ut på min lilla tomt och letade efter lite smått som man kunde fota ..och jag hittade det...men jag vill nog varna känsliga läsare för det är lite erotiska bilder som jag härmed kommer att visa upp..så stäng ögonen och skrolla förbi i så fall:)
Men först ut en liten regndroppa som låg så fint på ett blad och glänste i solen

Här är så den första bilden på två flugor som blir ett ..men snart blir många fler:)
Klicka på bilden om ni vill se den i större storlek


Och som ni ser ..så var det inte så jag lärde mig om bi och blomma i skolan:)


Kanske lite undervisning i biologi eller?


Detta är den sista bilden ..så nu kan ni öppna ögonen igen:)

Nu skall man se om man vågar dricka lite kaffe igen:)

15 kommentarer:

  1. åh skönt du e lite bättre kul foton=)kram!kaffe på gång här med;)

    SvaraRadera
  2. Fina bilder.. men jag tror du skuggade droppen från solen. :-)

    kan det vara köttfluga som är kärleks krank? :-) ser ut som en sån fast ändå inte.......

    skönt att du är bättre, här skiner solen, regnet har visst dragit bort nu.. :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  3. Hej Mimmi!

    Vad skönt att du är på benen igen.

    Fina och fantastiska bilder, ja det var verkligen en närstudie av flugornas kärleksliv, hoppas att dom inte tog illa upp ;)

    Här i Göteborg har vi nu på eftermiddagen en fantastiskt soligt sommarväder, jag gick in från balkongen för att fixa till middagen som vi inmundigar ute i solens underbara strålar.

    Må gott,

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du är på benen igen!
    Fy för tandläkarbesök som går snett..

    Vilka bilder!! ;)
    Fullständigt underbara!

    Ha en fin kväll
    Kram :)

    SvaraRadera
  5. sv: var så lite så! :)
    skönt att du mår lite bättre nu...

    å älskar första bilden och de andra var grymt häftiga!

    nå av sur jag blir så där nära kan jag inte komma...vill ha nytt objektiv nu! ;)
    ha en fin helg
    kram

    SvaraRadera
  6. Vilka läckra flugbilder :-)
    Skönt att du är lite bättre :-)
    Själv har jag varit ute nästan hela dagen ..

    SvaraRadera
  7. jag fattar inte att du får dom så skarpa. De ser nästan metalliska ut. Sitter de stilla på ditt kommando? Och dessa röda ögon.
    Bra att du är på bättringsvägen. :)

    SvaraRadera
  8. Skönt att du mår bättre nu.
    Och ja, att dra ut tänder är ibland inte det lättaste och det kan bli besvärligt,
    men skönt att det känns bättre nu.

    Kul och bra erotiska bilder på flugorna :-D
    Och du tar så otroligt bra foton, och regndroppen är helt fantastisk också.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nämen så de gör... på blanka dagen när alla kan se:) Ja, se denna kärlek.

    Skönt att läsa att du mår bättre.

    SvaraRadera
  10. hur känner du dig idag då?=)

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att värken börjar avta. Hoppas att det är helt borta snart.
    Vilka fina bilder. Gillar vattendroppen. Ser ut som en liten kristallkula. :)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  12. Svar: TACK så mycket :) Oj haha, vilka coola flugbilder. Vad har du för kamera/objektiv som du kan komma så nära med? Jag letar efter ett liknande men är helt vilse i djungeln.

    Jag har äntligen frågestund i min blogg nu. Ställ gärna en fråga! ♥

    SvaraRadera
  13. Fy då din stackare, har du fått ha så ont! Tandläkare är inte att leka med! =( Skönt att du är bättre nu!

    Vilket kärlekspar du hittade där! Man kan undra vad de tänkte när du började fota dem mitt i akten??? ;-) Ha ha, men de har nog ingen hjärna!!!

    Vattendroppen var jättefin. Hela landskapet speglade sig i den!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. ja det var fina kort mamma :)

    SvaraRadera
  15. Ja det har hänt en del sen sist :) Skönt att du börjar bli bättre. Mitt tandläkarbesök avlöpte som det förra akuta. Eftersom jag inte vet säkert vilken tand av två det är vill de inte borra upp. Jag fick ökad pecillindos plus värktabletter. Penicillinet har inte hjälpt ett dugg. Värktabletterna får jag ta dygnet runt. Fy dessa tänder :)
    Nu till ngt mycket roligare - dina bilder. Alltså du borde få pris för dessa!!! Vilken skärpa och vilken biologilektion :)

    SvaraRadera