onsdag 6 maj 2009

Kvällsdropp


Ja då slutade det till sitt att regna,då var klockan blivit halv åtta på kvällen.
Solen tittade fram så jag bestämde mig för att gå ut och leta regndroppar:)
Konstigt nog ..efter att det hade regnat och haglat hela dagen fanns det inte många som var kvar i tall och gran träd.men dom jag hittade tog jag kort på.
Alla kort här blev tagit igår


Himlen såg man lite blått bakom molnen ..det såg väldigt fint ut i verkligheten .men det är svårt att få till det när man tar kort på det


Självklart hittade man lite blommor också .men Tulpanen och Påskliljan ..dom behövde jag inte gå långt för att ta kort på:) de fanns en meter ut på min baksida.
men de andra två hittade jag på min korta promenad...visst det fanns fullt med vackra blommor på många ställen..men de var inne i folks trädgårdar.. och än har jag inte gått in på andras tomter för att ta kort:)

Idag är det lite bättre väder ute och än har det inte regnat .. så det blir nog en promenad ... när mina batterier har blivit full laddat ..glömde att lägga dom på laddning igår.Det är nog första gången sen jag började att fora att jag har glömt något så viktigt:)

23 kommentarer:

  1. Hej!

    Så vackra vattendroppar som du har fångat. Och himlen är väldigt vacker, liksom alla dina andra bilder.

    Du får ha en skön fotodag, när dina batterier är laddade, själv tänker jag pyssla här hemma lite, baka bröd, sockerkaka och städa, det gäller att passa på när vädret inte är så lockande, visserligen regnar det inte just nu, men vinden är isande kall.

    Må gott och solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder på både himmel och blommor men det vackraste är regndropparna. :)
    Ha en fin dag Mimmi. Hoppas att regnet håller sig borta.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så fina droppar - de är som glaskonst, typ!!! :-)

    Illa-illa med batterierna! Dags att skaffa dubletter, kanske!? ;-) Å andra sidan är de väl fulladdade för länge sen, och du kanske är ute på nya fotoäventyr i detta nu!? Tar du rent av steget in i någon annans trädgård idag??? Fniss!

    Nämen, allvarligt... Man kan ju alltid fråga om man får fotografera om man får syn på något rackarns vackert och oemotståndligt i någons trädgård. Tror väl knappast att man skulle få ett nej, utan de flesta skulle väl bara bli glada när de får veta att man uppskattar något hos dem så mycket att man t o m vill avbilda det!? :-)

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
  4. Hej vilka vackra vattendroppar
    du har tagit på.Att det kan bli
    så fint.Ja orka inte ut i går ja
    är inte något bättre än så det får
    bli vila för mig.Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. vilken glans det var i regndropparna :)
    å vilka fina himmelkort :)

    SvaraRadera
  6. Tänk att det är så fascinerande med vattendroppar:).

    Nja, här har det varit lit sol under dagen men nu hänger det regn i luften och det är jämngrått och trist...

    SvaraRadera
  7. va fina droppar=)ja vissa dar gör man ju ej så mycket men e ju skönt det med:)

    SvaraRadera
  8. god kväll.. nä jag håller inte på så mycket, städade sovrummet på förmiddagen sen har jag tagit det lugnt.. fotat lite.. sått lite frön och stekt blodpudding.. :-)

    fina bilder du taget :-) är det med nya kompakten som du fotat med? ja men jag har ju också glömt laddat batteriet till system kameran en gång, men det laddar på 2 timmar så det är lugnt. Tar nog 1500-2000 bilder med full laddat batteri till den så det är inte ofta jag behöver ladda den. :-)

    Till kompakten hade jag 3 uppsättningar reservbatterier, så där var det full laddat jämt.

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  9. Helt fantastiska foton med dropparna !!
    Kan tänka mig det ligger en del arbete och tålamod bakom dessa foton.
    med en bra kamera och framför allt en duktig fotograf.
    Toppen-fina foton på blommorna också.
    Ha en fin fortsatt kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  10. sv: va kul att man kan inspirera! :)

    haha nej nej absolut inget sånt i tankarna..är min lillasyster bara..och det räcker så länge.

    ha en fin kväll
    kram

    SvaraRadera
  11. Himmel och plättar Mimmi..vilka droppar....vilka superfina droppar..jag smälter..:)

    SvaraRadera
  12. Verkligen fantastiska bilder på regndropparna och vilken skärpa!! :)
    Ljuvligt!

    Jo då, min bild föreställer mycket riktigt en del av ett konstverk som rakt upp och ner mest står där och ser lite mjuktaggigt ut..

    Själva taggarna är ganska trubbiga
    och relativt tjocka.

    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Så ni har haft regn, här är så torrt har endast kommit några regndroppar men det syntes inte.
    Men nu har vi lyckats bli klara med växthuset så nu är det bara allt det roliga kvar.

    SvaraRadera
  14. Vatten foton,-mums!!!Ska testa och fota vatten kort någon dag,-ska visa resultatet om jag vågar!!
    Hällregn hela dagen,-kallt! Men vacker kväll!!
    Nu hoppas vi på att helgen blir hyfsad!
    Kram på dig!/AnneLee

    SvaraRadera
  15. tulpanen blev lite extra fin där. :)

    SvaraRadera
  16. Jätte snyggt med dropparna!

    Det där med mobbning är ett stort mysterium...

    SvaraRadera
  17. Underbara vackra droppar Mimmi!
    så fina bilder.
    Här har det mest varit solsken idag, men det kom en regnskur också. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  18. Beundrar dina vattendroppar som så många andra här:-) Vilken kamera är det du tagit dessa med tro..
    Här har det regnat och blåst nästan skjortan av oss idag.. varit hos ena barnbarnet.. vad de växer.. fick en förfrågan från ena dottern idag om att vara barnvakt på lördag kväll ett par tre timmar.. klart vi gör, mammorna behöver oxså lite egentid:-)
    Nu är jag så trött så sängen kallar på mig.. var bara tvungen att öppna datorn här för att kolla mail och annat..
    Kram på dig

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara vattendroppar du visar! Det ser ut som vi i Göteborg går en ostadig tid till mötes. Mycket regn. Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  20. Dom vattendropparna blev jättebra, härlig lyster i bilderna.

    Ha en bra fotodag
    Rolf

    SvaraRadera
  21. fina vattendroppr :)'



    svar: haha ja de e sjukt hur kallt de har blivit helt plötslgit!

    SvaraRadera
  22. Jag förälskar mig pladask i den ensamma vattendroppen - åååhh!
    Fullkomligt underbar bild. Det ser ju nästan ut som handslipat tunt finaste glas när man klickar upp bilden.
    Hade du stativ?

    SvaraRadera