fredag 29 maj 2009

Sol ..YES

Klicka på bilderna för att se dom i störra storlek

Idag har jag mest suttit ute på min lilla gräsmatta ..men kameran i knät:)..och solat och bara njutet av det fina väder.
Det kan nog bli en promenad under helgen ..min dotter ringde och undrade o vi skulle det nu när det visade att det skulle bli fint ..sol och varmt ..länge.. till:)
Jag är väldig glad över att vi har en syren häck . för vilka chanser jag får på att fota de små kryp som kommer flygandes dit..Den fjäril som jag fotade i förre inlägget koim och hälsade på idag också ..så det blev några kort på den plus andra små flygande kryp som hittade till min syren:)
Här under kommer 4 bilder som jag tog idag.jag har lagt till skärpa ..tagit bort skärpa ..gjort ljusare ..gjort mörkare .. ja sånt som jag tyckte behövdes på de olika bilder

Nu är det hög tid för mig att gå min bloggrunda..då jag inte var aktiv här alls igår:)

21 kommentarer:

  1. Den första bilden är verkligen kalasbra!!! :)

    Vilket väder!
    Nu får vi hoppas att det håller i sig :)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina bilder!

    Svar: Visst är han :) och idag har han varit ovanligt söt och mysig.

    Det låter som en väldigt mysig kväll. Hoppas den blir fin!

    Ja, vädret här har varit fantastiskt idag! Så härligt :) Tack detsamma! Kram :)

    SvaraRadera
  3. Verkligen snygga bilder!! :)
    Ja nu ska solen vara framm ett tag tydligen :)
    gött!! :)

    SvaraRadera
  4. Vilka kanonbilder! Använde du sonyn eller nikon kameran?

    SvaraRadera
  5. Jag undrar vad det extra va...hmm
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  6. Åh så fina bilder :-)
    Ja, vi har med haft sommar idag ..
    Solbrända hela högen..

    SvaraRadera
  7. Mmm Mimmi vad gör du med mig..jag svimmar ju..det var väl det vackraste jag sett på länge..himmel så fint...du är verkligen en fena med kameran ..proffsigt..

    SvaraRadera
  8. många gäster du har i syrenerna :)

    Ser att du experimenterar en hel del nu. Snart kommer du väl med på Bildverkstans utmaningar. :)

    Nu har jag lagt ut en doppingfamilj :)

    SvaraRadera
  9. Du har fått bilderna perfekta - tror inte de kan bli bättre :) Vackra i färger - superskärpa - vackra insekter - ögongodis i långa rader :) här hos dig!
    Vi har också haft en solig dag dock med blåst men vad gör väl det :) I morgon ska vi på 60-årsfest.

    SvaraRadera
  10. Här har det också varit underbart väder idag.
    Och oj...vilka fantastiska foton du tagit !!
    Kan tänka mig du är glad över syrenhäcken där många små kryp trivs och som du kan fota.
    Helt underbart...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag vill också ha macro och lära mig fånga småkryp. Shit vad bra du har blivit:)

    SvaraRadera
  12. Hej Mimmi!

    Underbart vackra bilder i dag igen. Visst är det kul att leka med bilderna?

    I dag har vi varit och fotat i Slottskogen, Botaniska Trädgården och Näckrosdammen, den totala gångtiden blev 4 timmar, vi hade med oss kaffe och smörgåsar så vi pausade i Botaniska.

    Och I morron är det karneval i Hammarkulen här i Göteborg, så då skall vi åka dit med kameran i högsta högg. Älsklingen min håller på att dokumentera Göteborg och skall försöka med att sälja Göteborg till Tyskland, men det kanske jag har sagt förut.

    Jag önskar dej en riktigt Glad Pingst.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  13. Godmrgon! Vakna Mimmi...Det är morgon och du vet väl att man får väldiga fina bilder så här på morgonkvisten. Önskar dig en go dag!

    SvaraRadera
  14. Idag och i morgon blir det brännande varmt enligt väderleksrapporten i nästan hela Sverige!
    Glöm inte att smörja in dig med något som har en hög solskyddsfaktor av något slag!
    Din EU-Parlamentariker Oumberlige Peter bryr sig om just dig!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  15. hihi m jag hade ej kunnat fota spindel;)
    ha en härlig lördag redan kokhett ju

    SvaraRadera
  16. Wow, första bilden är ju helt enormt bra! Vilken skärpa!
    Önskar dig en riktigt skön helg.

    SvaraRadera
  17. Ja va skönt äntligen sol.Ja var
    ute på en lång tur i går och tog lite kort.Den första bilden ja
    wow vilken fin bild.Alla kort du tar är så fina.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  18. Full fart på alla insekter nu och jag tycker du är duktig som uppmärksammar dom/Lis

    SvaraRadera
  19. Jätte fina bilder! Jag gillar den första bilden jätte mycket. Jätte snygg!

    SvaraRadera
  20. Hejsan!

    Ja, vilket härligt väder det blev lagom till helgen! :-) Fast jag fick lov att gå in nu, för solen brände på armarna så jag började bli rädd att kanske se ut som en kräfta i morgon!? Hm...

    Fina foton, och visst är det tacksamt med en syrenhäck - och allt annat som också blommar och drar till sej insekter. :-)

    Hoppas du och dottern kom iväg på en fotopromenad!

    Nu har jag förresten hittat den perfekta foderautomaten till ekorrarna! Långt, långt in i ett källarrum hittade jag en pryl från min tid som hönsuppfödare! ;-) Bild kommer så småningom...

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera