tisdag 19 maj 2009

Regn och dropp

Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Då det regnade nästan hela dagen igår fick det bli en kort promenad det var som minst.Jag trodde det hade slutat ett regna när jag gick ut ..men det kom ner lite lätt dugg.så det blev som sagt ingen lång tur:)

Men som jag har skrivit för ..så är det mycket fint ute ..även om det är..eller har varit regn:)


Detta är nog första gången jag har blivit lite nervös inför sniglar .. för HJÄLP . de fanns överallt..den första man såg var så söt och liten...om man nu kan kalla en snigel söt .det finns det olika meningar om:)
Jag skulle gå in i en skogsdunge .men vände efter 200 m ..för de fanns ÖVERALLT..och inte var de små heller
De två regndroppar under ..ser ut som ett ansikte tyckte jag ....om ni tittar riktigt noga vill säga:)


Dessa vackra tulpaner behövde jag inte gå långt för att fota .de var ju i min rabatt jämt utan för:)


Även vanliga löv kan var fina nu efter regn:)


Och mina stackars fåglar som är sååååå blöta

Nu skall man iväg och handla.

17 kommentarer:

  1. är visst mördarsniglar du har träffat på ser jag :-) vi har inte såna här uppe,, jag älskar sniglar, dom är så himla häftiga och faktiskt är dom söta tycker jag. Frågan är om jag tyckt det om mördarsnigeln eftersom den kan ödelägga hela trädgårdar.. :-)

    stackars lilla fågel, du får hänga ut en handduk till dom..... :-)

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  2. Inte ser sniglar så trevliga ut men de är ju fina fotoobjekt. ;)
    Vilka härliga bilder du fick av ditt regnvåta landskap. Det är så fint med vattendroppar.
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Mkt fint som vanligt! Dina bilder i samband med regn är jätte vackra! :)

    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Fina och härliga foton som vanligt.
    Och så underbart du lyckats fånga dropparna på löven och i gräset där sniglarna kröp.
    och de övrig så bra foton.
    Kram

    SvaraRadera
  5. de två första var enastående! :D och alla andra med avttendroppar! love it :)
    ha en fin kväll

    kram

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag har precis startat en blogg med ett nytt koncept. Jag publicerar bara andras inlägg! poängen är att man ska kunna hitta nya roliga bloggar utan att leta ihjäl sig. De listor med bloggar som finns idag är bara topplistor, jag vill få fram alla andra bloggar! Men för att få igång bloggen så att konceptet fungerar måste jag sprida mitt budskap (det är det jag gör nu). Under fresh&cleans rubrik på bloggen så finns det en kort förklaring till hur man gör för att publicera ett inlägg av sin egen blogg. Titta gärna in! Ju fler desto roligare... kram!

    SvaraRadera
  7. Trots att det kan vara trist med regn, så blir det så fina bilder.
    Titta bara på din vattendroppe. vilka läckra speglingar Mimmi.

    Min vovve visar mer vilja på "gammdagar". Vet ju att det inte är så skönt att bli blöt!
    Förstår henne.
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  8. Stackars små gråsparvar - de ser verkligen dränkta ut :)
    Vattendropparna är ju bara så fantastiska!!!!!!
    Har du hunnit hämta dig från festligheterna? Jag har blivit av med gipset :)
    kram

    SvaraRadera
  9. Det gör ju inget om det regnar när du fotar så där fina vattendroppar!!! Jag har kikat igenom dina fina bilder från bröllopet oxå! Förstår att du var en stolt mamma, hon var jättefin i sin fina klänning!

    SvaraRadera
  10. Vinbärssnäckorna dyker upp överallt när det är blött. Det är ett helvete att ta sig fram som naturvän i en blöt natur.

    Det kanske inte är så konstigt att folk ler åt en när man står i konstiga ställningar och fotar konstiga föremål iblande. :)

    SvaraRadera
  11. Efter en fin dag fick vi regn nu ikväll!
    Härliga foton Mimmi!
    Stackars blöta Pippi!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  12. å va bra bilder men idag sken solen tillslut:O)

    SvaraRadera
  13. ja, det har visst regnat rejält hos dig. Tycker det är lite lustigt att fåglar blir så blöta.

    Jag får nog snart ta några droppbilder. De blir ju fina.

    SvaraRadera
  14. Så vackra bilder du bjuder på!
    Bilden på den stora vattendroppen är makalöst vacker och vilken häftig spegling det är i den droppen!! :)

    Ha det gott!
    Kram :)

    SvaraRadera
  15. Du är så fantastisk med din kamera så:-) Jaså jag var inne i fel blogg.. ja du det man inte har i händerna får man ha i huvudet eller var det tvärtom;-)
    Regndroppar så himla läckert att fota.. jag hoppas att jag får råd lite längre fram att köpa den där kameran:-)
    Ha de gott o kopp kopp (fast det är sena natta)

    SvaraRadera
  16. Mimmi...du är väl bara bäst...så fräscha bilder så man blir tokglad..droppar är du en fena på..va...du är väl en fena på allt..t.o.m sniglar...ja men så härligt det är att se..det jag annars inte ser..nära och perfekt skärpa..I love it

    SvaraRadera