lördag 9 maj 2009

En himla massa bilder från stan

Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek
Här i Karlstad har vi vårens egen Loch Ness odjur:)som ni kan se.

Idag var min dotter och jag ner till stan och titta p en foto utställning.Det var väldigt många som hade ställt ut och det var jätte roligt att komma in och kolla på alla de bilder som fanns.
En bekant till mig hade ställt ut och det var väldiga bra bra bilder hon hade ,så det var extra roligt att komma dit och kolla då:)
Vi gick runt där i lite mer än en timme .sen gick vi och fikade.
Efter fiket tog vi en tur runt stan och fotade väldigt mycket vid vattnet..solen kom fram med jämna mellanrum .så vi hade lite tur med vädrat..men det blåste ganska kraftigt,så det var tur man hade klätt sig som det skulle vara hösten nu:)

först ut ..en liten ballerina som stod mitt i ett blomsterhav.
Sen lite när bilder på de blommor


Sen 2 långsmala bilder vid vattnet ..det var så fint och mysigt där .och även om det blåste kraftigt så kändes det inte så kallt ....med min tjocka jacka på:)


Det är så fint här i stan .. bara man lär sig att titta med rätt öga:)


På vägen tillbaka till bussen såg jag dessa spegel fönster..eller vad man nu kan kala dom ..självklart måste jag ta kort på dom...även om bussen skulle gå om 4 minuter


Och här är fler bilder från älv promenaden .. plus en bild på kyrka klockan ..man ser då vilken tid vi var i stan och fotade idag:)

Ja som ni såg på rubriken ..så blev det en himla massa bilder:)
och jag kan tala om ...vi hann med bussen:)

22 kommentarer:

  1. Å tack för tipset om fotutställningen,tänk om du kunde ställa ut nåt på nån utställning så mycket vackert du fotar,
    Du visar karlstad på ett sätt som man ej tittar på vår vackra satd när man går här dag ut och dag in,
    Jättefint,
    ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackra bilder, du skulle kanske bli vykortsfotograf.

    Ha en bra dag
    Rolf

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig och vacker bild du fångat på spindeln!! Den gillar jag skarpt :)

    Och vad ni hann med innan bussen gick ;)

    Vart hittade ni dom fönstren?
    De har jag helt missat..
    Finfina bilder!

    Glad att ni kom! :)
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  4. intressanta motiv du hittat ida. Det var spännande med fönstren där och flera bilder vattnet. Riktigt fina. Förstår att ni hade en fin promenad.

    SvaraRadera
  5. sv: nå tack vad gullig du är! :)
    Jodå vi mår båda fint, förutom hans förkylning.

    Gu va fina bilder och väder ni haft det då! Här har det blåst som bara den i princip hela dagen...'så inte varit så lockande att gå ut men imorgon blir det att gå ut ett tag i alla fall

    Hoppas du också får en mysig kväll :)

    kram

    SvaraRadera
  6. Jag tänkte: Nej men har Mimmi stuckit till Australien på krokodiljakt?
    Det liknar ju verkligen en krokodil :)
    Vi har också varit på utflykt - sitter med bilderna nu :)
    kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska bilder du fått idag! Allt var så bra, himlen, loch ness odjuret, fönstren, bron, ja allt! Ha en skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Många och fina bilder! Ni bor utan tvekan i en vacker stad!!!

    Och vad kul med fotoutställningen! :-)

    Googlade du på närbildslins sen? Jag tyckte det svårt att hitta nån bra info om sådana på nätet, så det var verkligen en chansning att köpa den. Men jag är NÖJD! :-) Beställde där den för dagen var billigast, och fick den för 1300 kronor inkl frakt (72 mm´s) från Foto Video.

    Natti! :-)

    SvaraRadera
  9. härliga bilder :)



    svar: hehe yes :) jag gjorde de i veckan!

    SvaraRadera
  10. Kompletterande uppgifter! :-)

    Närbildslinsen heter Canon 500D. Men den passar till ALLA kameramärken - alltså inte bara till Canonkameror.

    SvaraRadera
  11. sv. ja eller hur, man slutar inte förvånas! Ibland undrar man hur de kan komma på och göra så knäppa saker..

    å tackar :D
    kram

    SvaraRadera
  12. Fin fina bilder, som alltid! Ni ser ut att ha haft en jätte fin dag! :)

    Javisst var det riktiga fynd :D
    Känns kul att få mkt för så lite pengar! :)

    Ha en fin morgondag!

    SvaraRadera
  13. Svar: Här kan du ta del av en diskussion: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=107236

    Jag tror inte man blir nöjd med de billiga linserna... Canonlinsen är av mycket högre kvalitet.

    SvaraRadera
  14. nej, de där bilderna du frågade om är tagna med ett EF-s 18-55 mm objektiv

    Ditt "odjur" ser fortfarande bra ut :)

    SvaraRadera
  15. Fint väder ni fick idag! Vackra bilder du tagit på din stad. Åker jag förbi någon dag får jag nog stanna till där. Ser fint ut!
    Ja såg du vilka vi fotade idag,- det var kul för oss alla!
    Ha de!
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  16. Fönsterbilderna var häftiga!

    Riktigt fina bilder, som vanligt :)

    SvaraRadera
  17. Tack för jag fick följa med dig på rundvandring i din stad.. härliga vyer och jag tycker du skulle ställa ut alla dina vackra och intressanta kort:-)
    Själv har jag varit vid havet o vattnet idag..
    Kram

    SvaraRadera
  18. Smyger in och kollar på dina finfina bilder eftersom du kommer in hos mig ofta. Jag känner mig bättre idag. Jag gillade speglingarna från fönstren från din bildsvit här.
    Hade fint med dig.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Du och dottern ser ut att ha fotointresset gemensamt. Fotoutställning, fika och promenad - låter inte dumt det.

    Nedersta molnbilden är fin, men även alla andra bilder också.

    När jag åkte runt Loch Ness såg jag inget odjur så det är kul att få se ert odjur. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  20. Ja oj vad fina bilder du fångat :)

    SvaraRadera
  21. Åh så fina bilder :-)
    varför ställde du inte ut själv?

    SvaraRadera
  22. Hej Mimmi!

    Och många tack för din lördagskvällshälsning, jag blev jätteglad över att du titta in till mej för en hälsning. Tyvärr så kunde jag inte besvara den i går, då vi var hos några kompisar och hade en underbar grillkväll, i glada vänners lag.

    Det ser ut som du och din dotter hade en fin dag. Ja Karlstad ser ut att vara en fin vattenstad med en underbar himmel över allt.

    Underbara bilder, tack för dom.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera