måndag 4 maj 2009

Nästan som vanligt igen:)

Känner man sig igen nu:) att det börjar med en fågel bild på min blogg är ju så himla vanligt . så jag vill ju inte frångå den vana:)
Men visst är han ståtlig där han sitter och spanar och funderar över livets orättsvisor


Alla säger ... titta en söt lite nyckel piga:)
men den är inte lika söt när man får titta på den i närbild .. då ser den ju nästan lite farlig ut:)
Då ser humlorna mera söta ut där de hänger där:)


Och här är det fler bilder från min lilla blomster remse som jag har båda på fram sidan och på baksidan:)
jag blev lite fascinerat av att tulpanerna var så himla vackra inuti..det hade jag aldrig kollat på innan jag började att fota


Sen är det lite bilder som jag tog när jag var vid Mariebergs skogen och gick långs strandkanten och tittade över vattnet och kom på att visst är det väldigt vackert här i stan . vi har så många vattendrag och så många vackra saker här.

Som så många andra kollar man ju inte sin stad så noga . så det var först nu när jag började vandra runt och verkligen titta på hur vår stad såg ut att jag såg .. men vilken vacker stad jag bor i. och här har man bott i över 30 år och först kommit på det nu!! är man senfärdig eller:)

23 kommentarer:

  1. Jätte-söt liten fågel, och det är så mysigt att se alla söta småfåglar du visar här i din blogg.

    Mysiga bilder även på guldpigorna, humlan och de så fina blommor ni har där.

    Och ja, man upptäckter många nya saker när man fotar bl.a. blommor.
    Även i övrigt blir man mera uppmärksam och hittar nytt när man har kameran som sällskap.

    Ha en fin fortsatt dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. hehe ja du har rätt i det , an tänker inte på hur fin staden är föränns man fotar :)

    SvaraRadera
  3. hej vilka fina bilder du tagit.
    Ja va ute en tag och tog kort på
    lite blommor.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det är en ny värld som öppnas när man har en kamera i sina händer! :)

    Och visst är det otroligt hur vackra blommor kan vara inuti!!
    Det finns så mycket..

    Vilken vacker fågel du fångat idag! :) Den ser nästan exotisk ut!
    Och nyckelpigor :)

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. sv: hihi ne ingen ny sort, har på läppglans sen glitter.. ;) skulle se om det blev nåt häftigt, hade massa glitter kvar sen jag pysslade.

    oki, mm lite svårt, fast kmr inte så nära med kameran, måste ha längre zoom..men sen ska jag ta kort på ekorrarna :) så fina..

    å fin fågel den första :) tror vi hade en sån hör utanför också :)
    kram

    SvaraRadera
  6. När man tar det lugnt och ställer in ögonen på att iaktta, då kan man upptäcka mycket "nytt".

    Nyckelpigan är ett "nyttigt" djur, så det är ok om den ser lite farlig ut för att skrämma bladlössen ännu bättre. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  7. Ja visst hade en kvinna hängt sina handskar med klädnypor, och de hade nog varit rosa eller åtminstone något roligt mönster på dem! Men inte en karl inte!!

    Vad många fina bilder du fått idag. Fågeln ser nästan uppstoppad ut när den sitter så där, bilden var så fin och färgerna var så milda och vackra!

    Ja tänk vad man ser mycket när man går med kameran, helt otroligt egentligen att man behöver en kamera för att se saker!! Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Tack!

    Ja, den förvridna cykeln finns i ett litet kärr på Färjestad om nu ingen vårstädat bort den förstås :)

    SvaraRadera
  9. Ja, genom kameran ser man saker på ett nytt sätt. Jättefina bilder från staden och på dina små "husdjur". Ha det bra/Lis

    SvaraRadera
  10. Hej ja nog är det så allt..När man fotar så öppnas fler sinnen upp till total koncentration och man ser....
    Har alltid sagt till människor innan att sluta fota hela tiden,- du missar så mycket....
    Jag har nog haft fel i 45 år!
    Nu har vi en underbart vacker kväll!
    Hoppas solen lyser även hos dig!?
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  11. Nyckelpigor ser inte riktigt ut som något levande när man ser dom riktigt nära.
    Bra fotat!!

    Idag är jag pigg igen. :)

    SvaraRadera
  12. Jamen, PRECIS så är det - så fort man får en kameran så upptäcker MASSOR av saker man inte har lagt märke till innan! Förutsatt att man använder sin kamera, alltså - och det gör ju verkligen du!!! :-)

    Håller även med dej angående sötheten beträffande nyckelpigor kontra humlor! Nyckelpigorna ser ju nästan ut som döskallar (!) i fejset, medans humlorna är hur gulliga som helst.

    Och att börja med en fågel kan förresten aldrig vara fel!! ;-)

    Förresten. Ekorren kom och käkade solrosfröer till middag. :-) Men jag var dessvärre ute utan kamera när jag fick syn på den, så inga bilder... Men den kommer nog imorgon igen, så! :-)

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas att vi får se dina fantastiska fågelbilder, fortsätt med det.

    SvaraRadera
  14. Mimmi...mmmm jag blir fylld av välbehag..myran där på Narcissen..nice nice nice..Maria Nycklepiga..så vacker som om hon vore nylackad..

    SvaraRadera
  15. så otroligt fina bilder å vilken bra dag vi fick trots att de lovad skruttväder,ska visst bli det imorrn,
    ha det bra

    SvaraRadera
  16. Haha, ja ibland blir man hemmablind. ;) Dessutom upptäcker man mer genom kameraögat.
    Ha det gott, Mimmi.

    SvaraRadera
  17. ler över vad du skrev. Visst är man hemmablind. Det upptäckte jag redan när jag var ung. Som turist visste jag mer om stan än de som bodde där. :)

    SvaraRadera
  18. Tack för tipset!! Nu har jag testat "P" och det blev riktigt lyckat :)
    Jag tycker att humlan som hänger upp och ner och jobbar är så söt så! Nyckelpigan ser minsann ut som en pansarvagn :)
    kram Birgitta

    SvaraRadera
  19. Hej Mimmi!

    Om det är vanligt för dej att ta så vackra foton, så har du en skön tillvaro.

    Vattenbilderna är så ljuvligt stilla.

    Tack för besöket i min blogg, Mitt liv och mina funderingar, i den bloggen gör jag inga inlägg i nu, när jag har flyttat från Spanien. Men jag har den kvar för att jag tycker det är roligt att visa bilder från när jag bodde där.

    Och i bloggromanen händer det inte så mycket, min tanke med den var att den skulle fungera som stafettroman, alltså jag skriver vartannat kapitel och vem som känner sej hågad skulle skriva vartannat och det behöver inte vara en och samma person, men ingen har velat haka på ännu, så den ligger lite i träda.

    Så det är i princip bara två bloggar som jag jobbar med, en för fotoutmaningar och så en som jag visar lite bilder om vad jag ser och gör.

    Solvarma Kramar från Irene

    SvaraRadera
  20. Men det är väl underbart att man alltid lär och ser nya saker med ett öppet sinne. Jag ser också saker med min kamera jag inte sett förut!!!!

    Jag skulle också plantera genast om det hade varit mysigare på min balkong!

    SvaraRadera
  21. Tack, det var omtänksamt av dig!
    Jag tar det lugnt! Jag har en kollega som är väldigt stressande och jag tror att hon utlöste någon slags ångest :P
    Jag får panikångest ibland och så här i efterhand så tror jag att det bara var det det handlade om :-)Ingen fara med andra ord :-)

    SvaraRadera
  22. god morgon, vaknat ur soffan här jag :-)

    fina bilder, men nyckelpigan ser väl inte farlig ut på nära håll? :-) den är bara söt, men bitas kan dom. Sambon var utsatt av dessa när dom kom i flockar vid en pappers fabrik, fick skynda sej att stäng fönstren på trucken.

    här regnade det hela dagen igår men idag verkar det vara uppehåll i alla fall, ska ev åka och köpa lite växter idag, bär och lavendel..

    ha en skön dag

    SvaraRadera
  23. Gud vilken vacker fågel bild! Älskar färgerna, jag fattar inte hur du lyckas :) ! De rör ju på sig så fort och mycket :) Väldigt snyggt!

    Kram på dig!

    SvaraRadera