onsdag 18 november 2009

Sol ... i en timme

Idag fick jag i alla fall se en blå himmel en stund :) och det var väldigt gott att se den då man i så fall har lite mer närminne på hur en son ser ut om det nu skulle dröja lika länge igen .innan den tittar fram.

Här ser man ju lite av den blå himmel :)


Och självklart gick jag ner för att kolla efter mina vita små blommor .. och ...TÄNK... det fanns några kvar ÄN


Sen gick jag på jakt efter regndroppar som var kvar på tallar eller gran ..Det fanns inte många som var kvar ..om det kan ha varit för att solen kom fram och de dunstade bort ..eller om det var för att det blåste  vet jag ej ..men jag hittade några st :)


Efter all regn fanns det vatten pölar överallt ..men de kan man ju också använda som motiv :)


Och så var det dags att titta uppåt igen ..och jag klarade det denna gång ..utan att ramla baklängas :)


Här är den sista bilden jag tog på min promenad ..cirka 15 meter från vart jag bor. Just nu när jag sitter här och läggar upp dessa bilder ..då regnar det ute igen..men men .. de har lovat sol till helgen ..får se om det stämmer in när den kommer :D

3 kommentarer:

  1. ja, det har regnat en del idag...men kul att se fågel, fisk och mittemellan-bilder :D

    SvaraRadera
  2. Såå mange flotte bilder her! Godvær i Trøndelag!

    SvaraRadera
  3. har inte sett dig på ett par dagar. Har du rymt?? Och, visst kan man använda sig av pölar.

    SvaraRadera