torsdag 5 november 2009

Lite ljus ..en kort stund

Högerklicka på bilderna och välj öppnas i ny flik om ni vill se dom i större storlek.
Idag kom då snön ...det lilla som kom ..och imorgon då är det borta igen för då skall vi få mycket regn ..sa de på SMHI och på sånt ..det brukar de få rätt .men när de lovar sol ..då blir det nästan alltid fel ..knepigt :)


Här började jag min lilla kvällspromenad idag ..om man tittar väldigt noga  kan man se att det är något vitt på backen ;)

Här var jag kommit ner till motorvägen ..men när jag stod här och tog kort .. kom det helt plötslig ner stora flingor .. och det var SNÖ :) men då jag inte ville  att min kamera skulle bli för blöt bestämde jag mig för att gå hem ..men jag hade i alla fall varit ute i lite mer en  en timme ..vilket jag inte trodde ..så någon frisk luft fick jag idag :).. Under dagen här hade jag många fåglar hos mig ..just nu är det nog mest Grönfinkar som är här och äter



De såg lite frusna ut där de satt i trädet..just då snöade det också ..lite ...lite ..lite grann :)

3 kommentarer:

  1. Så fina foton som vanligt.
    Så ni har fått snö där...och ja trist att det kommer regn och tar bort den.
    Själv föredrar jag gnistrande snö och minusgrader motför detta trista väder som är just nu.
    Ha det så gott
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Huffda, den grønnfinken så litt tufs ut...
    Ha en fortsatt flott kveld!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att ni fick lite snö i alla fall öven om det försvinner fort igen. Det kommer nog mera. ;)
    Härlig bild på fågeln. Så fint ljus i bilden.
    Ha en fin lördag nu Mimmi.
    Kram

    SvaraRadera