måndag 16 november 2009

Blöt kvällspromenad

Ikväll skulle jag gå ut på e liten promenad och testa mer på att kunde ta kvällsbilder..jag tittade ut .det var inget regn ..det var vindstilla och 7 grader varmt.Underbart tänkte jag och packade ihop mina saker och gick ut..jag hann komma en bit bort och hade ställt upp kameran för att ta kort ....Då öppnade himlen sig.

Denna bild hann jag ta innan vädrets makter gick emot mig.


Här regnade det som attan ..så jag fick ta min kamera ..stativ och så förstås mig .in under ett tak över en pakering..men nu hade jag ju bestämd mig för att ta kvällskort igen ..så då fick jag väl stå där och fota..men det var lite svårt att hitta några motiv  där jag stod :D

Här vågade jag mig ut 4 steg under bar himmel och tog ett kort ganska snabbt..men nu började det i alla fall att minska med regnet.....trodde jag ..



Här var jag under taket igen och vända kameran åt andra hållet :)
Sen slutade det regna ..så jag tog alla mina saker och skulle nu försätta min kvällspromenad...jag kom 150 meter..då började det regna ..IGEN... var har vädrets makter EMOT mig !!! jag bara undra..för sen gick jag raka vägen hem .. och vad hände då !!! Det slutade att regna helt ..och sen har det inte kommit ner en enda droppa..men nu gick jag inte på det en gång till :) för jag visste ..gick jag ut ..då var det kört  :)

6 kommentarer:

  1. Ja, en sån där regncape får du önska dig i julklapp ;) Men du fick ju några fina bilder där i mörkret!

    SvaraRadera
  2. du är välkommen på svanjakt. Kanske till våren för de här är nog på väg söderut.
    Jag gillar att fota i regn och dimma. Vilket påminner mig om att ajg har ett par bidler sen i lördags. Hmmm.

    SvaraRadera
  3. Stjernene i lyset gjør at jeg tror du bruker et nikonobjektiv. Kan det stemme?
    Gode kveldsbilder du tar her!

    SvaraRadera
  4. Visst är det väl typiskt? Här är regnandet inne på tredje dagen och det är så trist.
    Men du är duktig som kämpar på i alla fall. :)
    Ha en fin dag och hoppas att du får bättre väder.

    SvaraRadera
  5. Dags att köpa regnkappa till kameran, kanske!? ;-)

    Jag hade fatt i en gammal regnjacka med trasig dragkedja för ett tag sen, och funderade faktiskt på om det skulle gå att använda den (sy om på nåt vis...?) till ett regnskydd för kameran. Kom dock aldrig så långt som till att börja fundera på hur det isåfall skulle se ut, för maken tyckte att det inte gjorde något att dragkedjan var sönder - han kunde ha den jackan i jobbet iallafall! <:-) Hm...

    SvaraRadera
  6. hehe ja jäkla väder till att ställa till det :p

    SvaraRadera