tisdag 3 november 2009

Gråmulet väder idag med

 Högerklicka på bilden och välj ..Öppna i en ny flik om ni vill se den i större storlek
Idag har vi himla trist väder igen  och tydligen skall det försätta ...Jag vill ha snö då blir allt ljusare och finare ..Men hösten är också otrolig vacker när solen skiner och man ser alla de vackra färger som finns överallt

Även en utblommat växt kan ha sin charm.


En Vacker blåklocka fanns kvar i naturen för 3 dager sedan


Sen har vi min lilla vita blomma ..som jag inte riktig kan släppa :)
Idag blir det ingen promenad heller ...skall sätta mig och se om jag kan få några bra bilder på "mina" fåglar som är utanför mitt fönster.
Igår satt jag nästan hela dagen och spelade ett spel på datorn ...tänk att man kan bli så fast vid ett spel att man kan sitta en heldag och bara klicka  och titta in i en skärm ..ja ja .. något får man ju hitta på att göra när man inte kan komma ut och gå ...Ja  jag vet .. man kan ju städa ......Baka.... hoppa på ett ben  m.m ..  men inget av det tilltalade mig igår :)

6 kommentarer:

  1. Du visar väldigt fina bilder som alltid. De piggar upp i det gråa väder som vi har idag. Regnigt och blåsigt.Nu längtar jag efter snö så att det blir lite ljusare ute. För solen verkar ha gått och lagt sig.

    Ha en fin kväll
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det otroligt att man fortfarande finns blåklockor ute .

    SvaraRadera
  3. Mmmmm du årets sista blommor..bra jobbat i November...hoppas lusten trillar över dig igen..:)psst..jag har aldrig spela spel på datorn..

    SvaraRadera
  4. Jøss, alle våre blomster er borte nå...vinteren neste. Flotte bilder!

    SvaraRadera
  5. Kanske är det en liten vit plastblomma någon satt dit för att skoja med dig ;) Nä, den är jättesöt! Kul att den är kvar...Det snöade i Sthlm idag, blääääääääääää!!

    SvaraRadera
  6. Här har det också varit grått och trist väder.
    Och lite gryniga snöflingor kom det idag, men de smälte direkt på marken.
    Jag vill också ha snö, för det blir bra mycket ljusare och finare då.
    För det är så trist nu när de vackra löven faller från träden och alla färger försvinner.
    Hoppas det blir en riktig vinter i år även här söderut i vårt avlånga land.
    Fina bilder på de söta små blommorna,
    och tänk hur sega de kan vara och klara sig ganska länge inpå hösten.
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera