tisdag 5 januari 2010

Björktrast.för hela slanten :)

Nu blir det bilder på Björktrasten . för det var nog minst 150 st som satt på st träd här utan för och åt av alla de rönnbär som var kvar... jag kan nu tala om att det finns inte så många kvar nu vid detta tidspunt då jag skriver detta :)
Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Det var ju inte svårt att ta bilder på dom mot denna klar blåa himmel :)

De ställde upp sig så fint ..men det kan bero på att de inte såg mig .. för jag satt inne i ett varmt kök med kaffe koppen framför mig när jag tog dessa bilder idag :)

Vissa bilder .. som denna fick jag mixa lite med i ett bild program ..de var lite för nära  och då blev bilden mörk plus lite dimmig då det är tagit genom mitt fönster

Precis lika dan med denna bild


Här var det ju lite på håll :)

Men titta här .. det smög sig ein en sidensvans mellan alla björktrasar :)

Och en Talgoxe som sitter och försöker få lite värme från solen.. som sagt ..det var KALLT ute idag .. så jag har inte varit ett steg utan för dörren. men har njutit av kaffe och annat gott här inne i stället :)

2 kommentarer:

  1. Mimmi hela våra rönnar är invaderade av Björktrastar..dm kalasar för fullt på bären..så härligt att få se det så här närma..mmmm ingen kan som du..

    SvaraRadera
  2. Snygga bilder. Vi har en inneboende björktrast i vårt paradisäppelträd. Sidensvansarna hälsar på då och då men de är inte vänner precis.

    SvaraRadera