lördag 24 januari 2009

Tråkig dag

Kan någon se vad bilden förställer


Idag är vädrat sämre än vad det var igår ..full storm ...ja nästan i alla fall... sitter och leker med kameran och blev mäkta irriterad på mitt objektiv .. jag kunde inte få ner det till 70mm utan det var fast mellan 180 och 300mm . till slut skrev jag och frågade en annan bloggare (Anki)
om hjälp då hon har ett likadant objektiv som jag har.
Precis efter jag hade skickat iväg förfrågan om hjälp till henne ...kom jag på att jag hade Macro på ..på objektivet ...där var problemet.
Jag fick ett snabbt svar från Anki om objektivet :)och fick även lite tips från henne ,Vilket alltid är mycket uppskattat .
JAg har tagit lite mer kort på fåglar idag med ... ja ja vad skall man göra då när man inte kan komma ut och fota :D då får man ta det som finns och det är vattendroppar eller fåglar .
Så här blir det 3 kort på fåglar som jag tog idag
Skatan var här igen

Detta på pilkfinken tog jag genom mitt sovrumsfönster

Och självklart talgoxan

Jag tänkte jag skulle testa att ta några spegel bilder men de jag försökte ta idag blev kass ,så det får bli mer träning på kameran och dens inställninger :)

7 kommentarer:

  1. superfina kvalite på korten
    det föreställer foten på en nalle :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de foto som är på katten är ett beställningsjobb. Solnedgången är också en beställning. De övriga är foto som jag samlar i min portfolio.

    Snyggt foto på skatan.

    SvaraRadera
  3. sv: tack så jättemycket! :D

    SvaraRadera
  4. nä, nu blir jag sur :-) jag har försökt fota skator hur många gånger som helst och ser mej alltid! Är hopplöst att få en bild på dessa. :-)

    och så lyckas du med en fin bild,,, :-) Grattis!

    ja du vad det första fotot föreställer vet jag inte,, närbild på något men vad? :-)

    har fixat mer vattenlek nu ikväll, är nyfiken på vissa bilder då jag tror jag fått både guldstänk, rött och lite blått i dropparna, sen om dom är skarp är en annan sak. :-)

    här är det full snöstorm också,, *isch*

    SvaraRadera
  5. Jättefina fågelbilder. Jag tycker att det är så svårt att ta igenom fönstret. Och fåglarna ser ju så bra så dom flyger bara iväg. Men det är tur att blommorna står stilla:o)

    Ha en fortsatt trevlig kväll

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Här hemma är det alldeles för få fåglar att fota :-(
    Får skaffa vid lämpligt tillfälle ett telezoom-obejektiv så man slipper skrämma iväg de små liven som ändå dyker upp :-)

    SvaraRadera
  7. Svar: Man tackar! Ja jag försökte få en lite skräckstämning i den hehe

    SvaraRadera