fredag 23 januari 2009

Dropp..Dropp..igen


Denna bild tog jag på väg till tandläkaren igår inne från bilden när vi körde i 90km i timmen . ganska nöjd med den ,eftersom den var tagit i full fart och genom bil fönstert :)
Jaha idag snöar det som attan ute så jag tog lite dropp kort med system kameran denna gång .De blev "hyfsade"
Just nu har jag monterat upp kameran på ett stativ fram för mitt fönster och tar lite kort på de fåglar som kommar hit till ett dukat matbord :)
Jag har fått kort på Hacke som kom och åt lite vid 11 tiden .men jag skall se om man kan få fler kort ,så jag kommar att lägga upp lite kort på fåglar lite senare under dagen .men fram tills dess ¨lägger jag upp dropp tagna med system kameran för förste gången :)


Ja vad gör man inte för att få fota :)

Jag får inte riktig till det än med klarheten ,men det kommar väl







DEt är så vitt och vackert ute så visst drar det i tarmen och man vill ut ,men jag fick en varing om att det var ishalka ute så jag vågar nog inte.
Jag vill ju inte ramla omkull och ha sönder kameran .ush ...vilken hemsk tanke
Men det är klart .. man kryper ju mest på backen så man kan ju inte ramla så långt ner förstås :D
Får se när jag läggar upp de fågel bilder jag tar just nu.. jag inomhus bak om ett fönster och fåglarna ute .. bra kombination :)

7 kommentarer:

  1. Hur fasen får du så sån skärpa på bilderna? Skit snygga.. är det med nya objektivet?
    jag hittade bara röda och blå plastmappar, men jag har änvänt karamellfärg och det är helt suveränt, sambon måste köpa fler. :-)
    Helt perfekt att sitta inne och fota fåglar, man fryser häcken av sej när man står ute. :-) Jag har suttit ute och lurpassat på fåglar när det snöade, hade en trasa som jag bredde ut ovanpå kameran, såg nog roligt ut misstänker jag, men ingen ser mej så det är lugnt. :-)
    ha en skön dag

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefina bilder tycker jag.
    Tack för dina snälla ord hos mig. :)
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Som alltid jättefina bilder!
    Tack för awarden! värmde i hjärtat :)
    Jag vill så gärna ut och fota idag när det snöar så fint ute. men jag får ge mig till tåls.

    SvaraRadera
  4. Oj så fina dropparna blev med systemkameran! Är det med ditt nya objektiv? Jag skulle också vilja ha en med mer zoom! Har ett 300 som är bra och tar bra bilder men en tele vore inte helt fel. Mitt senaste var ett makro, sigma. Funkar bra men det är manuell fokus och ingen bildstabilisering så det tar lite mer tid att fota och då helst med stativ! De är så dyra annars! Brukar ibland fundera över hur mycket pengar man egentligen ska lägga på en hobby!!=)Ha en bra fotodag!

    SvaraRadera
  5. Ja det var en snygg bild :)

    SvaraRadera
  6. sv. tackar :) ja himlen var så häftig när man såg den utomhus..
    å underbara bilder o fina fåglar! har du för kamera?
    fin fredag. kram

    SvaraRadera
  7. sv: Tack! :)
    jättesygga bilder :)

    SvaraRadera