tisdag 8 september 2009

Japp

Klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Eller skal man säga kvack:)
Idag åkte vi till Kilene Gården igen..men nu var det inte ett dugg mysigt att gå där....kallt och blåsigt..men jag ville se fågeltornet som jag såg sist att de skulle ha ..enligt en skylt...så vi gick ...cirka 300 meter ..då kom vi till ett fallfärdig pytte litet torn..tydligen så var det fågeltornet.. jag kom upp för de så smala trappor..eller vad man nu kan kalla de plankor..det var 15 små trappsteg ..sen var man uppe..det var ju bra..men sen skulle man ner..och det gick brant ner ..och inget räcke att hålla sig i...eftersom jag sitter och skriver detta nu ..så kom jag ju ner välbehållen.....till slut
Annars har jag inte gjort mycket idag..men i morgon skall det bli fint ..så då blir det en låååång promenad:)

Bilden under här lekte jag lite med i ett bild program


En himmel som jag fotade för ett tag sedan

Ha en fin kväll/dag:)

17 kommentarer:

  1. jisses människa, passa du ramlar och bryter dej.. :-)

    fina bilder du fick idag i alla fall, och fantastiska färger.. :-)

    har fotat lite jag med idag, men det blåser varenda dag så det är svårt att få bra bilder :)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Min "favvo" - gräsand!!

    Häftig och spännande himmel. / Ninna / persiljeland.blogg.se /

    SvaraRadera
  3. många e sjuka nu ,blev nog smittad av syster jag.. men d går över =)
    ha en bra kväll=)fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Go´kväll!

    Det var ju för väl att du kom välbehållen ner från fågeltornet!!

    Men lite får man ju riskera för att få chansen att träffa såna där trevliga fåglar! :-D

    Ja, jag förstår inte heller hur vi ska hinna bygga kök på en vecka - men det finns ju kvällar och helger också som tur är... Hm!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur för oss att du kom välbehållen ner igen. Annars hade vi ju inte fått ta del av alla dina fina bilder

    SvaraRadera
  6. Du är en modig kvinna du som klättrar upp i fallfärdiga fågeltorn. Fina bilder och jag tycker mycket om den fina rödhaken i förra inlägget även om det är en larvtjuv. Vi har sommarvärme och i morgon skulle det bli närmare 25 grader. Hoppas det kmmer till dig oxkså/Lis

    SvaraRadera
  7. du har kommit riktigt i lektagen. Färg på spegelbilden.
    Och din mittenbild...den funktioenn har jag provat någon gång men nu har jag glömt var det var :)
    ang vassen:
    Mimmi, jaså du har inte heller upptäckt vad Photoscape kan. (hihi) Jag fick tips från vad Imsy gjorde på Bildlverkstan. Besök henne.
    http://blogg.aftonbladet.se/imsy/2009/09/bildverkstad-framhav

    SvaraRadera
  8. sv: Tack så jättemycket :) har haft en bra dag :) men god mat och sen jobbade jag bara.

    å ser att du ändrat bakgrund ser fint ut :)

    ja har lite planerat för bloggen ska bara se till att ha tid till de också..blir så lite över när man jobbar o vill göra mer än sitta vid datorn ;)

    kram

    SvaraRadera
  9. Fin bild på anden.
    Och så mysigt du gjort med bilden i Psp.
    Den blev toppen !
    Visst är det roligt att leka med blider i det programmet.
    Och ett så fantastiskt foto av himlen.
    Så bra molnen blev.
    Ha en fortsatt fin kväll och dag imorgon.
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Din promenad blev ett äventyr! Men du är ju välbehållen tack ock lov!

    Har jobbat idag och imorgon ska jag hämta mitt barnbarn. Dottern sjuk! Jobba kväll sedan = fullt upp!

    Ungar är finurliga och har så mycket klokskap. Roligt att höra dem prata!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  11. guuu va vackra bilder,
    men jisses va va det där för fågeltorn;O)
    tur du kom ner ordentligt å det ej rasade,
    Gonatt

    SvaraRadera
  12. Mmmm du de där anden är ju så fin så jag vill ta i den..men du akta dig noga så du inte går o bryter benen..hör du nu vad syster Anna säger :) basta..

    SvaraRadera
  13. Haha, smart drag..hjälpte det att visa gubben bloggen med blommor ;-)

    SvaraRadera
  14. Fint med de svarta konturerna mot den blå himlen! Väldigt fint!

    Jag hade svårt att tro att den lilla vallmo var släkt med den stora vallmon förut. Det är ju en sådan stor skillnad!

    SvaraRadera
  15. Vilka äventyr du ger dig ut på, Mimmi. Du kan ju bryta både armar och ben och hur går det då med fotandet? ;)
    Fina bilder. Gillar den med himlen.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  16. himlen va ju helt underbar :)

    SvaraRadera