lördag 27 mars 2010

Och så var det....REGN

Man skal kanske inte klaga förstås på att det regnar för då försvinner snön lite fortare
men behöver det börja PRECIS efter jag hade lagt ner min kameran i väskan och var på väg ut ?
Så Istället för en promenad fick jag hålla koll på om jag kunde se några fåglar hemma vid mitt fågelbord.
Och jag fick besök
Där kom en hel flock och hälsade på
De lyste upp min gråa dag lite :)
Och här kan man i alla fall inbilla sig att det snart är grönt överallt ..även om det är mycket snö kvar än
Så den ena bild jag fick tagit idag utan för hemmet var denna .. och då satt jag i tryggt förvar inne i en varm och torr bil ;)
Men jag fick i alla fall några kort idag .. på sidensvans  och ja även på en rödhake fick jag och så förstås på mina starar som hälsar på mig varje dag för att äta ...middag... lunch ...kvällsmat :)

5 kommentarer:

  1. Här småregnar det också idag,
    och ja, det är nog bra för då försvinner snön lite fortare.
    Men inte så roligt om man vill gå ut och fota.
    Så söta Sidensvansarna är som finns vid ditt fågelbord.
    Kan tänka mig det är mysigt med alla dessa små söta fåglar så nära inpå.
    Ha en fin fortsatt helg
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara att en del har tur med att fånga så fina fåglar på bild. Här har det både regnat rejält och småregnat hela dan men det har lovats sol till kvällen. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  3. Det regnar inte just nu här...men inte så trevligt väder att fotopromenera i...Kul att få besök av fåglarna iaf! :)

    SvaraRadera
  4. Shit vilka sötingar det är Mimmi..som om dom gjort en make up..precis innan du fotar och förevigar dem..jag bara älskar Sidensvansar..

    SvaraRadera
  5. Grattis till vackra fågelbilderna på Sidensvansen.
    Ja, regnigt grått och trist är just precis vad vi oxå har, men skall det bli ngn vår får vi stå ut med klottiga dagar en tid framöver :(
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera