torsdag 25 februari 2010

Torsdagsfoto 27 - Färgsprakande

Dags för torsdags temat 
Som handlar om mycket färg ..vilket vi kan behöva nu efter allt grått och vit som man har fått sett länge nu..mina bilder är från juli månad
Alla bilder är klickbara


Jag Längtar tills denna tid är här igen :)
Tänk så roligt det var att gå i skogen och försöka hitta de ställen där det fanns många fjärilar :)
Detta var den första bild jag fick på en trollslända ...sen under sommarens gång fick man många många fler  ..då man hittade de ställen de var på :)
Fler bidrag till detta tema  hittar ni 

37 kommentarer:

  1. Jattefina färgrika foton som verkligen gör att man längtar till våren.

    SvaraRadera
  2. Så underbara foton och som gör att man ännu mera längtar till underbara tider som väntar.
    Först en förhoppningsvis lång underbar vår och sedan en härlig sommar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Mimmi!

    Det gör jag oxå, längtar alltså. Underbara bilder från en sommar som jag hoppas att inte är allt för avlägsen.

    Solvarma kramar från Irene

    SvaraRadera
  4. fina bilder med färg :-)

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. puckot tillbaka här,, blev distraherad så jag skrev inte det jag tänkte.. .-) så går det när man gör flera saker samtidigt.. tänkte bara skriva att du har bra skärpa på bilderna och humlebaggen och fjärilen har fina färger :)

    ja jag tog en citronflaska, ett foto som jag tog för ett par dagar sedan... var ganska nyvaken dessutom :-)

    ha det skönt

    SvaraRadera
  6. Längtan kan ingen ta ifrån oss Mimmi:-) Jag skrev ju om det i ett inlägg idag, Torsdagsreflektion.
    Underbar bild på din trollslända.. önskar jag hade några sådana i min närhet.. men Sommaren kommer och kanske, kanske en solig dag vid min kaffetermos får jag syn på min första:-)
    ha de gott vännen o traska varsamt i det hala.. kopp, kopp:-)

    SvaraRadera
  7. Vilka härligt färgstarka bilder, den första är min favorit. Ha en trevlig kväll:)

    SvaraRadera
  8. Tjingeling !
    Superfina foton du tagit på dom färgglada krypen !
    Vad är det där för kryp på första bilden ?
    En sådan har jag aldrig sett !
    Tackar så mycket för kommentaren på mina bidrag :)
    Ha en fortsatt trevlig torsdag !

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder allesammansm en favorit bland alla är nog den översta:)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  10. Snygga foton alla tre. Men första bilden va ä d för något?? Ingen humla..eller är det någon korsning av något slag =)

    Sommarkänsla och färgkänslan finns.

    Ha d bra.

    SvaraRadera
  11. Hejsan Mimmi!

    Jo den längtan har jag oxå och vi vet ju att den kommer även om det tar lite tid. Mycket bra foto.

    Tack för dina ord hos mig.
    Ha en go kväll!
    LottaM

    SvaraRadera
  12. Mycket sommarkänsla i dina bilder/Lis

    SvaraRadera
  13. Härliga och fina sommarbilder! Favorit blir den första.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  14. Vilka läckra bilder du visar!

    SvaraRadera
  15. Vilka spännande bilder! Den första gillar jag extramycket, riktigt häftig!

    SvaraRadera
  16. Vackra färgfulla bilder, riktigt snygga vinklar har du fotat dom i också. Gillar speciellt fjärilen!

    SvaraRadera
  17. Lite härligt att längta till våren och sommaren. Tänk då blir det nya fjärilar och andra djur vi kan fota ☺

    SvaraRadera
  18. Härliga närbilder. Mmmmmm vad härligt när denna varma ljusa tid kommer. Tack för titten.

    SvaraRadera
  19. Spännande bilder, måste bara kolla vad det första är för nåt...

    SvaraRadera
  20. Ah, en humlebagge!! :) Eja vore vi där... men den tiden kommer väl...så småningom!

    SvaraRadera
  21. Wow, så läckra foton...
    Underbara och färgsprakande!

    Ja, jag hoppas att de kan fixa min dator.
    Det är en Accer Travelmate 7260 jag har.
    Har de flesta bilder på en extern hårddisk, men har inte gjort backup på 4 mån så det är ju en hel del foton som man skulle gå miste om i fall inte datorn går att fixa...
    Hoppas, hoppas...hoppas....

    SvaraRadera
  22. Vilka vackra bilder och vilka väluppfostrade insekter som sitter så stilla ;-)
    Den där första var riktigt vacker. /Anette

    SvaraRadera
  23. Nydelige bilder, likte spesielt bilde nummer 2! Ha en flott helg!

    SvaraRadera
  24. Tänk vad mycket det betyder att klicka upp bilderna! De är underbara som de är, men förstorade är de helt fantastiska! Och jag som älskar trollsländor! WOW!

    SvaraRadera
  25. Flotte fargerike makroer .... venter på våren jeg også!

    SvaraRadera
  26. Tackar för svaret om Humlebaggen.
    Får se om man kanske kan lyckas fotografera någon sådan till sommaren när den nu kommer :)

    SvaraRadera
  27. Vilka färgstarka macrobilder du bidrar med. Superfina!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  28. Härliga bilder och nu när jag ser dom kommer jag ihåg att du fotade ju en himla massa trollsländor i somras. Undrar om du hittar lika många den här sommaren. :)
    Ha en fin fredag, Mimmi.
    Kram

    SvaraRadera
  29. Jättevackra bilder! Det riktigt kliar i fingrarna på mig. Jag hoppas också kunna fånga lite insekter på bild i år. Måste erkänna att jag aldrig hört talas om humlebagge. Det måste jag googla på och se om jag kan upptäcka en sån i naturen.

    SvaraRadera
  30. Vilka härliga färgsprakande bilder, favoriten är fjärilen som bara är så vacker.
    Ha det bra;-)

    SvaraRadera
  31. förhoppningsvis är det inte så långt kvar till nya promenader. Vad är det för bagge på översta bilden? Trodde först det var en humla. ??

    SvaraRadera
  32. humlebagge....nu har man lärt sig något nytt igen. :) Tror inte jag sett någon sådan.-

    Btw, hur hinner du svara på alla dessa kommentarer? Jag har fullt sjå med 10. ;)

    SvaraRadera
  33. känns lite mysko för när jag går in "till många" så kommer de nästan aldrig till mig. Så nu får de komma till mig först så hälsar jag på dom sen. ;) Det är bara någon enstaka som jag hälsar på först.

    Tar Bildverkstan lite enare. :)

    SvaraRadera
  34. Den första var en luring! Ser ju ut som den har ögon i baken ;)

    SvaraRadera
  35. Härligt färgsprak av de små insekterna och både fjärilar och trollsländor är vackra.

    SvaraRadera
  36. Hvor er dine billeder bare så flotte :-D
    ...og ja, inden vi får set os om, er alle farver atter i spil!

    SvaraRadera