fredag 5 juni 2009

Gammalt

klicka på bilderna om ni vill se dom i större storlek

Denna bild tog jag för drygt en vecka sedan ..när det var sol och värme
Det var en himla kort vår och sommar vi hade .
Idag skulle vi till något som kallas våxnäs dagen.där alla tar ut sina saker utan för affären.,men det var så blåsigt och kallt att man bara var där i drygt 30 minutter .sen gick man in i den varma bilen igen och åkte till ett stor centrum och gick runt där
Bilden under tog jag för ett tag sedan ..det är bra att man har en massa bilder på datorn nu när man inte kan komma ut på sina dagliga promenader.

Regndroppar ..dom gillar jag att fota..man kan få så många olika motiv och de blir så fina:)

Nötväckaren fick jag också kort på för ett tag sedan .men den rör sig så himla snabbt att det inte är lätt att få den att fastna på bild:)

Nu har jag ätit årets första jordgubbar...smakade de bra?...nja ..inte som riktiga äkta jordgubbar tyckte jag ..men nu har jag smakat i alla fall:)

17 kommentarer:

  1. Hej mimmi
    det var längesedan jag tittade in hos dej..men lika glad blir jag varje gång..härliga bilder
    Kram Bibban

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi!

    Underbara foton, den ensamma fågeln är så fint fotad, man kan nästan känna hur mjuk och go den är.

    I går hade vi ett soligt och fint väder om än lite kyligt, men vad gjorde de, när jag hade älsklingen vid min sida på en mastodont fotosafari promenad, vi var ute i 6 timmar och gick Älvsborgsbron - Älvstranden - Götaälvbron. Vi avnjöt vår medhavda fika på en kajkant i Eriksberg. Bilder kommer lite senare i min blogg, Tillbaka i Göteborg.

    Du vet det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

    Solvarma kramar från Irene

    Ps. hoppas att din kyl och frys funkar. Ds

    SvaraRadera
  3. Ja, det är skönt att du förgyller denna trista, kalla sommardag med lite bilder från dit arkiv, vilket måste vara enormt. Du har väl tagit ordentligt med säkerhetskopior :).

    Jag ska tvinga mig ut på en promenad med Leo nu men det får bli utan kameran...

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Nä, idag har jag fått göra som du: Stoppa in "gamla" insektsfoton i bloggen - för här har de blåst bort idag också, eller drunknat i regnskurarna... <:-)

    Otroligt fina droppfoton - speglingarna i dem!!! :-)

    Önskar dej en trevlig fortsättning på dagen! :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder på "dina" fåglar och på dropparna. Förstår att du också har ruskväder. Hoppas det blir bättre i helgen. Hoppas också att du får en skön helg/Lis

    SvaraRadera
  6. haha sööt tjockis-fågel :)



    svar: Njaa, jag njuter inte än! Har jobbat 7-8 timmar varje dag den här veckan. Och de blir nog lite nästa vecka oxå

    SvaraRadera
  7. Tycker om när du fotar droppar-vatten-fint!
    Mimmi det är kallt-brrrr-jag fryser!
    Åh tänkte på dig imorse då en blåmes flög på rutan och damp ner i marken-vips var vår katt Morris framme och tog han. Åh lilla pippi tänkte jag,-tur att inte Mimmi såg det här hann jag också tänka!!
    Rätt kul hur ni alla bloggvänner blir en del i vardagen.
    Det var det här ett bra exempel på!
    Ha en go kväll.
    Kram Anne-Lee

    SvaraRadera
  8. å va vackra alla fåglarna är,tänk hos mina föräldrar i villaområdet kommer talgoxarna å hämtar ost från händerna,måste visa det nångång på min blogg,
    kram

    SvaraRadera
  9. Du visar mej en geting (?) så nära som jag aldrig har sett den. så sommrigt fin med ett härligt ljus.
    Blicken hos fågeln är så fin med det lilla huvudet på sne.
    Då kommer vi till dropparna, wow så läckra.
    förstår att du tittar i din "godispåse" ofta Mimmi!!!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Arkivbilder är bra att ha och ta fram dagar som de här!

    Härliga bilder att njuta av :)

    Sov så gott
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ensamma fågeln ser så härligt mjuk och dunig ut.
    Dropparna är ju oxå toppen. Underbara foto allihop.

    Tack för kommentaren.
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  12. Nog är det tur att det finns arkivbilder när det är så här eländigt väder. Kallt och mycket blåsigt har vi haft idag också. Du har fina arkivbilder. Gillar ju som du vet vattendroppar men fågeln var ju himla söt den också. ;)
    Ha en fin nationaldag.

    SvaraRadera
  13. Här har oxså varit "kaffegöksväder" idag.. riktigt kallt och blåsigt.
    Dina droppar så himla fina, men det vet du att jag tycker..
    Just nu är det full baluns här i grannlägenheten.. en tjej som har flyttat in för ett par veckor sedan.. hon ringde faktiskt på för att berätta att hon skulle ha lite partay i kväll.. Hon hade tagit examen och skulle fira.. Tror det är någon sjukhusutbildning.. verkar så på snacket, det man hör från balkongen..
    Ha nu en fin flaggdag:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Mmm vilka vackra bilder va duktig du är!

    Ja jag bor ju utanför Karlstad..så nog vet jag var Wåxnäs är!

    Ja sommaren får gärna komma tillbaka, Brrr det är kyligt.
    Men idag skiner solen.

    ha en fin dag!! www.ninni.blogg.se
    /Ninni

    SvaraRadera
  15. god morgon.. jag är dålig på att blogga nu,, härliga bilder du tagit, längtar efter kameran nu, jag hoppas den kommer i nästa vecka.. :-)

    ha en skön lördag..

    SvaraRadera
  16. Ja Mariebergsskogen är ju fint..är det Nationaldagsfirande där??

    Ha det fint..kramen

    Kul att du tittade in hos mig med!

    /Ninni

    SvaraRadera
  17. Ja Nötväckan är både fin och snabb - har ju tom fartränder ovanför ögonen :)

    SvaraRadera