tisdag 24 mars 2009

Fåglar...fåglar ..och fåglar ...igen


Det var först när jag fick upp detta kort på datorn jag såg att han hade en mask i munnen:)En riktig delikatess för honom

Nu har det blivit fåglar för hela slanten idag..det gick inte att vara ute och ta kort ..för jisses som det blåser idag och det är nordlig vind så det är kallt också.Men Herr Koltrast kom på besök idag och det var ju trevligt:) han stannade kvar en stund så vi fick bekanta oss lite mer:)


Som ni kan se så var även Hacke och min vanliga skata här


Pilfinken längst till till höger blev lite sur på mig och min kamera ..det såg ut som han skrek åt mig .. kan jag få vara ifred nån gång ..tack..


Tur man har skatan som kommer och städer upp lite ibland:)


Och här har vi ett gäng som trodde de kunde undkomma mig och min kamera om de gömde sig i trädet:)


Koltrasten fick nog av mig också efter en stund och försökte gömma sig inne i buskerna:)

21 kommentarer:

  1. Hihi vad fin koltrasten var :) roligt att få se såna närbilder på fåglar då man aldrig riktigt får se dom så nära i irl. :)

    SvaraRadera
  2. Vackra foton som alltid Mimmi!

    SvaraRadera
  3. Men så härliga bilder Mimmi..man blir ju helt betagen ju..det är så läckert när du sätter ihop dem så..det blir som en liten serie..underbart..mmmm kan tro att du tar många bilder för att få till allt detta...men sådana är ju vi bloggare..kameran i högsta hugg alltid..det är så kul ju..kram på dig du härliga..

    SvaraRadera
  4. Alldeles underbara bilder igen .-)
    tack tack
    Ja lite uppvaktning fick jag allt :-)

    SvaraRadera
  5. Nej det är himla jobbigt :(
    Ja någon gång kommer våran älskade vår :D

    Fina bilder :D

    SvaraRadera
  6. ja, det är väl dags för koltrasten snart. Men de gömmer sig ofta i grenverket på våren. Vackra bilder som vanligt. :)

    SvaraRadera
  7. Hej Mimmi,
    nä jag har aldrig heller sett en sådan ugn! Att dina fåglar sitter still?? De är så fina! Har ni ingen snö?
    Ha en mysig onsdag!/ Anne-Lee

    SvaraRadera
  8. Vilken samling fåglar du har kring huset. Tänk när koltrasten börjar sjunga....mmmm jag längtar/Lis

    SvaraRadera
  9. Du kan konsten att fånga fåglar du! :)
    Jättevackra bilder!

    SvaraRadera
  10. Jättefina bilder!!! Det känns som att sitta vid köksfönstret och titta ut. Koltrasten brukar inte så ofta visa sig så där på marken. Oftast ser jag den sitta högst uppe i ett träd sjungande sin klra och tydliga skönsång.

    Nog ser pilfinken besvärad ut alltid. /Ninna/persiljeland.blogg.se/

    SvaraRadera
  11. Å så vackra de är,jag har bara sett honan men ej hanen än,
    Typiskt att det skulle bli så kallt nu när solen äntligen tittade fram,
    må gott

    SvaraRadera
  12. Jodå Mimmi...det är min fotoblogg...men jag har inte lagt några bilder där på ett bra tag. Har inte haft tid de senaste veckorna......knappt haft tid med den vanliga bloggen.....det går ju lite i perioder. Men rätt vad det är så kommer det några där också ;-)

    SvaraRadera
  13. DEt är helt otroligt vad fina fågelbilder du tar!!!
    Det är också som du säger att ibland när man ser på bilderna på datorn ser man saker man inte ser när man fotar (Fågeln och masken)
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  14. finaaa! :D



    svar; haha ja eller asså det är ett halsband med en kamera på (;

    SvaraRadera
  15. Du tar de mest fantastiska foton på fåglar. Så vackra bilder! :)

    SvaraRadera
  16. härliga bilder,, jag har också fotat fåglar idag,, såg koltrasten men fick ingen bild av den idag.. jag är alldeles inpå dom så han är nog lite skygg.. :-)

    blir avis på dina skat bilder :-)

    ha en skön kväll.. här är det tv för hela slanten ...

    SvaraRadera
  17. Mycket bra! Jag gillar blåmesen mest, det är min favoritfågel. Dom ser så tuffa ut.

    Nu går det att kommentera, jag börjar tröttna på blogg.se som krånglar hela tiden.
    Hahaha ja det gjorde han nog rätt i. :) Varför har han inte fiskarna kvar för?

    SvaraRadera
  18. Åter igen så underbara foton på de fina fåglarna.
    Du lyckas så otroligt bra att fota dem.
    Men kan tänka mig det krävs en del tålamod
    och en duktig fotograf som du är.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jättefina bilder på fåglarna igen. :) Du är så duktigt på att få till bra bilder på de små liven. Jag brukar också upptäcka saker på bilderna när man har fört över dom till datorn. Det är alltid kul när det händer för det ger mer krydda till bilderna. :)
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  20. För att inte ha velat vara ute i den kalla nordanvinden, så har hon verkligen lyckas få in fina bilder i bloggen. Jag älskar att få se dessa små fåglar så nära, det är verkligen en annan känsla än genom mitt köksfönster.

    Kram och Sovgott

    SvaraRadera
  21. Svar: Jo, fast mygg är jag inte mycket för hehe :)

    SvaraRadera